Jak cvičit paměť

Paměť je složitý proces funkce mozku. Vlivem této mozkové schopnosti a jeho funkce mohou být naše postřehy, prožitky, poznatky i vědomosti spolehlivě uchovávány, aniž bychom si uvědomovali, o jaký složitý proces se jedná. Paměť používáme naprosto bezděčně a je na každém z nás, jak o svoji paměť budeme pečovat, aby nám dobře sloužila i ve vyšším věku. Kvalita paměti není věkově omezena.

5
Průměr: 5 (4x)
Váš hlas: Není
Složité
Zdarma
30 minut a více

1

Odbourejte pasivitu a nedostatek podnětů

Stárnutím se může paměť měnit, ale rozhodně nemusí slábnout. Ten, kdo mozkové buňky stále používá, podporuje jejich aktivitu a zkvalitňuje souhru buněk. Intenzivní a pravidelná aktivita mozkových závitů povzbuzuje tvorbu a zpevňování nových propojení, čímž prospívá k udržení aktivity paměti do vysokého věku.
Přiznejme si, že fyzické kondici se věnujeme více, než abysme věnovali pozornost cvičení paměti.

2

Způsob si zvolte sami

Jakým způsobem chceme mozek aktivovat, záleží na každém z nás. Někdo luští křížovku nebo sudoku, jiní se věnují nějaké literární činnosti nebo píšou básně. Je to úplně jedno, všechny tyto činnosti nutí k přemýšlení, cvičení paměti a koncentrace.

3

Komunikujte s lidmi

Ve výhodě je ten, kdo pracuje s lidmi. Vzájemná a permanentní komunikace mezi lidmi je nejpřirozenějším prvkem k procvičování paměti. Povolání novinářů, politiků, sociálních pracovníků, prodavačů a podobných přispívá k mentálnímu ozdravení.
Zhoršením paměti trpí po sedmdesátce tři čtvrtiny lidí. S věkem se zhoršuje schopnost pamatovat si čísla, je narušena schopnost soustředění nebo se zpomaluje myšlení.

4

Luštěte křížovky, sudoku, osmisměrky

Již od věku 30 let vědomě trénujte paměť. Není to časově až tak náročné. Stačí deset až patnáct minut denně.
V současné době je aktuální mozkový jogging. Jedná se o model mentálního tréninku, který zvyšuje kapacitu paměti, rozvíjí poznávací schopnosti. Podstatou je zážitková forma, které na základě prožitku umožní pamatovat si líp a taky víc.

5

Udržujte mozek v kondici

Tady je myšleno cvičení fyzické. Aby bylo cvičení efektivní, mělo by být realizováno několikrát za týden. Nemusíte být v tělocvičně nebo v posilovně, stačí třeba rychlá chůze, která skvěle funguje. Při cíleném pohybu, chůzi je podmíněno hlubší dýchání a zároveň okysličování mozku.

Na dobrou paměť působí i zdravý životní styl, dostatek spánku, pravidelný pohyb a zdravá středomořská kuchyně včetně červeného víno. Tak si ho v rozumném množství dopřávejte.

Komentáře

Zajímavý rady a tipy jak

Zajímavý rady a tipy jak podpořit dobrou paměť ale je potřeba i správně vyživovat váš mozek a s tím vám muže pomoci tento produkt, který obsahuje 12 přírodních látek podporujících správnou činnost mozku. více zde: http://www.dobra-pamet.cz/

Tak rady to jsou zajímavé

5

Tak rady to jsou zajímavé určitě nějaké vyzkouším. na paměť ale beru Brainstart, který mi pomáhá se ve škole soustředit a dýl se vydržím učit, dokonce jsem zpozoroval, že mi učení jde i líp do hlavy..

Brainstart taky beru, sice

Brainstart taky beru, sice nestuduju, ale abych se lépe dokázala soustředit v práci tak mi hodně pomáhá. dokonce už nepootřebuju na kde jakou prkotinu papírky protože si to pamatuju

Přidat komentář

Obsah tohoto pole je skrytý a nebude veřejně zobrazen.
 
 Jak poznat kvalitní a nekvalitní matrace
 Jak na dýni v kuchyni | recepty
 Jak a kdy správně řezat hortenzie
Řez hortenzií je tak trochu věda, jelikož existuje několik druhů a v podstatě každá odrůda vyžaduje svůj specifický...

Emailový zpravodaj