Jak dodržet novoroční předsevzetí

Novoroční předsevzetí si stále ještě dává většina lidí. S jeho dodržováním je to už ale horší. A není se co divit, když je často špatně postavené už samo novoroční předsevzetí.

3.5
Průměr: 3.5 (2x)
Váš hlas: Není
Lehké
Zdarma
5 až 10 minut

Co je potřeba

silná vůle

1

Konkretizované novoroční předsevzetí je základ

Při volbě novoročního předsevzetí si vždy dejte nějaký určitý cíl. Například pokud jste si řekli obligátní „přestanu kouřit“, změňte to na „uberu každý týden jednu cigaretu denně“ případně „do března budu kouřit jen šest cigaret denně, do června už jen tři a v září s tím přestanu úplně.“ Variant je hodně, načrtněte si tu, kterou opravdu zvládnete dodržet.

Jak dodržet novoroční předsevzetí

2

Zapisujte úspěchy

Každý den, ve kterém se vám povede novoroční předsevzetí dodržet si zapište do deníčku. Případně si udělejte velkou tabulku a dávejte do ní hvězdičky. Ze svých úspěchů na počátku roku můžete čerpat optimismus a chuť k dalšímu dodržování předsevzetí po celý zbytek roku.

3

Ve dvou jde všechno líp

Najděte si kamaráda, který má stejné novoroční předsevzetí jako vy. Pokud nikoho v okolí nemáte, poohlédněte se po internetu. Není ostuda podat si inzerát ve stylu: „Hledám kamaráda, který chce letos zhubnout pro vyměňování rad a dosažených úspěchů!“ Motivaci budete čerpat z přirozené lidské soutěživosti a také z podpory toho druhého.

4

Přiměřeně, přiměřeně

Nedávejte si novoročních předsevzetí příliš. Vůle k dodržování novoročního předsevzetí totiž není nekonečná a obnovuje se velmi pomalu. Lepší je dodržet jedno novoroční předsevzetí pořádně, než tři polovičatě. Takže pokud se úspěšně ponoukáte k pravidelnému cvičení a omezujete sladkosti, nechtějte po sobě ještě pravidelné večerní otužování studenou vodou a dvakrát týdně kurz španělštiny. To si nechte zase na příští rok.

5

Nepropadejte depresi

Představte si, že jste si slíbili, že celý rok omezíte sladkosti a budete jíst zdravě. Přepadá vás deprese, když si představíte 365 dní bez vašeho oblíbeného tiramisu a vaječného koňaku před spaním? Tak na to rychle zapomeňte! Soustřeďte se na jednoduchou pomůcku: dívejte se jenom jeden den dopředu. Řekněte si, že zítra to určitě zvládnete. Co bude potom, nechte na později.

6

Odměňujte se

Odměnami motivujeme už malé děti, tak proč by to nefungovalo u dospělých? Samozřejmě, pokud se snažíte zhubnout, asi si nepůjdete na oslavu prvního shozeného kilogramu sednout do cukrárny. Místo toho raději zajděte do svého oblíbeného obchodu s oblečením a kupte si nové tričko. A další si slibte po dalším shozeném kilíčku.

Zdá se vám to moc? Možná. Ale když si slíbíte, že si koupíte něco na sebe při každých 5 shozených kilogramech, můžete na svou odměnu čekat třeba i tři měsíce. A to už je mnohem menší motivace než v předchozím případě.

Komentáře

Pěkný článek. Zkoumal jsem a

4

Pěkný článek. Zkoumal jsem a četl jsem několik knih a spousty článků a mohu jen souhlasits výše napsaným. Hlavně to, žo to má být jasně definované.
Přidal bych, ale ještě jeden fakt a to dost podstatný.
Pevná vůle nestačí. Pokud si dané předsevzetí nezafixujete jako zvyk tak je jen otázka času, kdy to zkoncujete.
Možná znáte takové to, je dnes jsem to porušila, no tak začnu až v pondělí a tohle si říkáte klidně několik měsíců a pak se na to vy ... úplně.
Jinak více na toto téma jsou stránky, kde se dá sehnat i pomocník do mobilu. Navíc jsou v češtině.
http://www.keep-it-up.info

Kdybyste někdo chtěli další

Kdybyste někdo chtěli další rady, jak na to, mrkněte na www.nejlepsipredsevzeti.cz/jak-na-predsevzeti - je to tam popsáno dost podrobně ;)

Přidat komentář

Obsah tohoto pole je skrytý a nebude veřejně zobrazen.
 
 Jak poznat kvalitní a nekvalitní matrace
 Jak udělat zapečenou cuketu | recept
 Jak poznat a koupit kvalitní olivový olej

Emailový zpravodaj