Jak nahradit vejce při vaření

Slepičí vejce v obchodech stále více zdražují. Navíc nadměrná konzumace vajec je nezdravá, a mezi námi se najdou i alergici, kteří tuto chutnou potravinu nemohou jíst vůbec. Naštěstí existuje mnoho způsobů, jak vejce při vaření nahradit.

4.77778
Průměr: 4.8 (9x)
Váš hlas: Není
Velmi lehké
Zdarma
5 až 10 minut

Co je potřeba

chuť experimentovat

1

Kynuté těsto

Abych byla přesnější, mám na mysli kynuté těsto, které obsahuje mléko a tuk. Jestliže na jeho přípravu potřebujete 1-2 vejce, s klidem přidejte trochu tuku a mléka navíc. Vejce budou zbytečná.

Jak nahradit vejce při vaření

2

Solamyl

Velmi populární náhražkou vajec je solamyl. Receptury s jeho použitím existují hned dvě:

1 lžíce solamylu bohatě nahradí 1-2 vejce v receptech na sladká a slaná jídla, která se připravují z řídkého těsta. V praxi jsou to bramboráky, litý perník nebo třeba lívance.

Ve vánočním cukroví a sušenkách obsahující v receptu 1-2 žloutky si zase jednoduše pomůže 1 lžící solamylu smíchaného s jednou lžící vody.

3

Prášek do pečiva

Vejce v moučnících či slaných koláčích můžete nahradit také kypřícím práškem do pečiva.

Do sladkých moučníků použijte 1 sáček prášku do pečiva smíchejte s ½ lžíce vody a ½ lžíce rostlinného oleje.

Do slaných receptů zase přidejte 1 balíček prášku do pečiva smíchaný s 1 lžící octa.

Obě receptury nahradí 1-2 vajíčka. Vybírejte kvalitní prášek do pečiva bez přídavných plnidel (obvykle mouky).

Jak nahradit vejce při vaření

4

Čirá želatina bez příchuti

Želatina je velmi univerzální náhradou vajec. Jeden sáček nahradí 1-3 vajíčka prakticky kdekoliv.

5

Instantní droždí

Droždí lze také s úspěchem použít místo vajec. Pamatujte jen na jeho výraznou chuť, která se nehodí úplně všude. Jeden sáček instantního droždí rozpuštěného v 60-80 ml horké vody vystačí místo 1-2 vajec.

Jak nahradit vejce při vaření

6

Vanilkový pudink

Hodí se ve chvíli, kdy potřebujete připravit tvarohovou náplň. 1-2 vejce jednoduše nahraďte pudinkovým práškem.

7

Trojobal bez vajec

I to je možné. Jednoduše umíchejte řídkou kaši ze solamylu a vody a směle obalujte a smažte. Dobrou chuť!

Varování

Pamatujte, že nepřítomnost vajec může změnit výslednou chuť pokrmu, takže připravujete-li slavnostní dort nebo oběd, pro tchyni, raději se k vejcím opět vraťte.

Komentáře

díky, to je skvělé, odmítám

díky, to je skvělé, odmítám kupovat vejce za takovou cenu, je to sprosté, co jim dovolíme, to si dovolí.

10 vajec místy stojí dokonce

10 vajec místy stojí dokonce 70 Kč! Bohužel nelze zcela vinit obchodníky, i když mají na tom svůj podíl (chtějí využít situace před Velikonocemi, kdy obecně lidé nakupují velké množství vajec). Nedostatek vajec má několik příčin: EU zpřísnila podmínky pro chov slepic, drůběžárny musely zvětšit klece; Česká obchodní inspekce vrátila desítky tisíc vajec zpět do Polska (nesplňovala podmínky EU); kvůli zimě slepice méně snášely a nakonec pak obchodníci, kteří nemusí konkurovat cenou, protože vajec je nedostatek a lidi koupí, co je.

Asi tak, určitě je dobré

Asi tak, určitě je dobré poohlédnout se v okolí, hodně lidí prodává vejce z domácích chovů. Já mám tak domácí vejce za 3,50. Strašení salmonelou neberu. V obchodech často narážím na vejce s vlasovými prasklinkami ,což se mi tady nestává a drobný chovatel spíše pozná, jestli nejsou jeho slepice nemocné :-)

holky, zkuste kukuřičnou

holky, zkuste kukuřičnou mouku, k dostání ve větších supermarketech nebo v prodejnách zdravé výživy, osobně ji používám do knedlíků už několik let a je to super, jsou žluté a stačí místo jednoho vejce dát polévkovou lžíci kukuřičné mouky :-)

Dneska v Blesku tipy, čím

4

Dneska v Blesku tipy, čím nahradit vejce (asi opisovali od Vás :-) Zajímavý tip: Vajahit - krabice za 35 Kč, nahradí zhruba 20 vajec, základními složkami jsou bílkovina, škrob, syrovátka, kukuřičná mouka, lecitin.

Váš poradce

zapomela jsem dat vejce do

zapomela jsem dat vejce do knedliku a bili vyborny

zapomela jsem dat vejce do

Přidat komentář

Obsah tohoto pole je skrytý a nebude veřejně zobrazen.
 
 Jak poznat kvalitní a nekvalitní matrace
 Jak udělat zapečenou cuketu | recept
 Jak poznat a koupit kvalitní olivový olej