Jak odstranit zadřenou třísku

Tak tohle známe všichni hlavně z dětství - zadřená tříska. Vybaví se nám ten nepříjemný až stresující pocit, když se nám rodiče pokoušeli s jehlou v ruce vylovit zadřenou třísku z kůže, kdy ostrá špička jehly byla mnohem horší, než samotná tříska v ruce. Bohužel nikdo zatím nevymyslel nic lepšího a sterilizovaná jehla nebo pinzeta se k odstranění třísky používá dodnes. Přesto si můžeme s pomocí našich triků vyzkoušet, jestli metoda vyproštění třísky bude méně bolestivá.

4.8
Průměr: 4.8 (5x)
Váš hlas: Není

Co je potřeba

dezinfekce, voda, mýdlo, náplast, soda bikarbona, jehla, lepicí páska, kostka ledu

1

V čem je problém?

Pod kůži se může zapíchnout cokoliv ostrého. Štěpinka skla, kovu, tříska dřeva. To všechno může způsobit velkou bolest, zejména, jedná-li se o více citlivé místo, třeba pod nehtem. Když tyto cizí předměty, i když nepatrné, neodstraníme, kromě stáletrvající bolesti hrozí ještě riziko infekce.

2

Nechte třísku nabobtnat

Zadřenou dřevěnou třísku můžeme z kůže vymačknout, pokud ji necháme nabobtnat. Místo, kde je tříska zabodnutá nechte na 15 minut ponořené v horké vodě, do které přidáte 1 polévkovou lžíci sody bikarbony. To opakujte dvakrát denně. Malé třísky většinou při nabobtnání vylezou samy, pokud je tříska větší, může alespoň povystoupit, aby bylo možné ji zachytit pinzetou a vytáhnout.

3

Náplast na bradavice a na kuří oka

Koupíte ji v lékárně. Zkuste kousek odstřihnout a přitisknout ji na místo s třískou. Náplast asi za 15 hodin vždy vyměňte. Okolní kůži chraňte vazelínou, ale pokud ucítíte bolest, zejména na konečcích prstů, s metodou přestaňte. Tříska může vyjít ven nebo se dostat blízko k povrchu, abyste ji mohli uchopit pinzetou.

4

Zkuste lepicí pásku

Pokud z kůže vyčnívá alespoň sebemenší část třísky, zkuste ji vylovit ještě před použitím jehly nebo pinzety. Lepicí pásku položte přes třísku a jemně přitlačte, aby se tříska na ni chytila. Odtrhněte pásku, možná s sebou vezme i třísku. Tato metoda je je obzvlášť účinná, pokud máte větší množství malých třísek, které nejsou uvízlé příliš hluboko.

5

Tohle bez jehly nepůjde

Nejprve na deset sekund přiložte kostku ledu na místo, kde se tříska zadřela. Místo tím znecitliví a odstranění třísky nebolí. Jehlu sterilizujeme pomocí lihu nebo plamenem. Pak pomocí špičky jemně zdvihněte a přidržte kousek kůže překrývající třísku. Tu pak vytáhněte pomocí pinzety. Ujistěte se, že jste vytáhli celou třísku. Pokud v kůži zůstal nějaký kousek, musíte operaci zopakovat. Po úspěšném ukončení místo omyjte a překryjte náplastí.

6

Co dokáže špek

Osvědčené triky starých časů stále fungují. Pokud si kuchař zarazil třísku do ruky, použil k tomu špek. Okolí kůži v oblasti zadřené třísky je potřeba zjemnit olejem, tukem nebo špekem a tříska snadněji vyklouzne.
Zkuste třeba hrudku rozmačkaného banánu nebo změklého mýdla, sodu bikarbonu na kašičku, překryjte náplastí a nechte přes noc působit. Třísku tak vytáhnete bezbolestně.

Varování

Se zadřenou třískou si většinou poradíme sami. Jedině, pokud by byla zadřená velmi hluboko, pod nehtem nebo v obličeji, budete se muset svěřit do péče lékaře. Navštivte ho také v případě, že se místo podebere. K typickým příznakům infekce patří bolest, otok, zčervenání, nebo výtok hnisu.

Komentáře

Přidat komentář

Obsah tohoto pole je skrytý a nebude veřejně zobrazen.
 
 Jak postupovat při koupi bytu
 Jak poznat kvalitní a nekvalitní matrace

Emailový zpravodaj