Jak ozdobit vajíčko voskovým reliéfem

4
Průměr: 4 (9x)
Váš hlas: Není
Lehké
1 - 1000 Kč
10 až 30 minut

Co je potřeba

barevné voskovky
kousek včelího vosku
špendlík s kulatou hlavičkou
špejli
kahan
čajovou svíčku
kousek gázy
vyfouknuté vajíčko

1

Příprava
Vyfouknuté vajíčko (bílé nebo libovolně obarvené) odmastíme v jarové vodě a zbavíme ho červeného razítka (houbičkou a tekutým pískem). Do kahanu (nebo např. Ohnuté lžíce zapíchnuté v oazisu) dáme rozehřát kousek barevné voskovky a malý kousek včelího vosku. Tak získáme rovnoměrně vláčnou, nehrudkující směs, ideální k malování. Špendlík opatrně zapíchneme do špejle.

Jak ozdobit vajíčko voskovým reliéfem

2

Nanášení barvy
Špendlík namočíme do vosku a rychle vyrobíme jeden tah na skořápce vajíčka. Musíme pracovat rychle, protože vosk brzy tuhne. Jedno namočení nám vystačí právě pouze na jeden tah. Vzor může být jakýkoli, ale nejčastěji se používají různé kombinace kapek, půlhvězdiček, půlkruhů, copánků, ratolestí nebo věnečků. Inspiraci najdete například na velikonočních pohledech. Barevnými obrázky postupně pokrýváme celé vajíčko.

3

Více barev
Jestliže chceme mít vzor vícebarevný, připravíme si najednou více barev. Skvělou vychytávkou jsou kalíšky od čajových svíček – v každém kalíšku rozpustíte jednu barvu a pak už je opatrně (nejlépe s pomocí pinzety) předáváte na kahan. Vícebarevný vzor je ale nutné předem dobře rozmyslet.

Jak ozdobit vajíčko voskovým reliéfem

4

Finále
A je hotovo. Voskový reliéf je o poznání jednodušší než např. Vosková batika. Nic se tu nebarví ani nestírá. Kousek gázy ale přece jenom doporučuji mít po ruce. V případě, že uděláte chybu, stačí inkriminovaný kousek vosku nahřát nad svíčkou a setřít dolů.

Tipy

Zajímavé vzory docílíte i použitím seříznutého husího brku (tzv. kotejše) nebo vypsaného kuličkového pera.

Komentáře

Přidat komentář

Obsah tohoto pole je skrytý a nebude veřejně zobrazen.
 
 Jak udělat bramborovou polévku s houbami | recept
 Jak vypěstovat špenát
 Jak vybrat školní batoh

Emailový zpravodaj