Jak pečovat o zubní protézu

Zubní protézu budeme dříve, či později potřebovat každý. Pokud chcete, aby za něco stála, nejspíš do ní i něco investujete. Aby vám protéza pokud možno co nejdéle vydržela, a také jestli se chcete vyhnout nějakým zdravotním komplikacím, je zapotřebí o zubní protézu náležitě pečovat.

0
Ještě nehodnoceno.
Váš hlas: Není
Mírný
1 - 1000 Kč
10 až 30 minut

Co je potřeba

• Misku
• Vodu
• Zubní kartáček měkký
• Čistící tablety
• Tekuté mýdlo
• Papírový kapesník
• Měkký hadřík
• Zubní pasta

1

Zubní protéza nesmí být ponechána na suchu, protože by mohla popraskat a deformovat se.

2

Po každém jídle je zapotřebí i pro vlastní pohodlí vzít protézu a opláchnout ji v proudu tekoucí vody a jemně osušit papírovým kapesníčkem. V rámci této očisty si vypláchněte i dutinu ústní a pak protézu nasaďte zpět.

3

Večer než půjdete spát, je zapotřebí zubní protézu důkladně očistit měkkým zubním kartáčkem od nečistot a plaku. Kartáčkem ale očistěte i dutinu ústní a to i přesto, že již žádné zuby nemáte. Je důležité očistit si jazyk i patro, protože tak zamezíte ukládání plaku na protéze.

4

Večer ji pak po očistě na hodinu uložte do misky s teplou vodou, lžičkou octa a dvěma lžičkami jedlé sody.

5

Protézu na noc uložte do misky s vodou a pro dokonalou dezinfekci užijte čistící tablety určené pro dezinfekci protézy. Protéza by měla být namočená alespoň 8 hodin.

6

Ráno před nasazením do úst misku i protézu opláchněte v mýdlové vodě, a pak propláchněte ještě proudem vody, osušte a vložte do úst.

Tipy

Poraďte se se svým zubním lékařem.

Varování

Dávejte pozor, aby se vám protéza nerozbila.
V žádném případě ji neopravujte sami.
Nemyjte ji pod horkou nebo vroucí vodou.

Komentáře

Přidat komentář

Obsah tohoto pole je skrytý a nebude veřejně zobrazen.
 
 Jak poznat u feny falešnou březost
 Jak pěstovat levandule
 Jak se zbavit tvrdé vody

Emailový zpravodaj