Jak pěstovat hyacinty

Hyacinty - pěstování. Silně vonící hyacinty mají na naší zahradě nebo na balkoně či parapetu svou nezastupitelnou roli. Málokdo však ví, že nynější zahradní hyacinty byly vyšlechtěny z Hyacinthus orientalis, původní druhy hyacintů se v zahradách vyskytují už jen zřídka.

3.25
Průměr: 3.3 (4x)
Váš hlas: Není

1

Charakteristika hyacintů
Rostliny hyacintů dorůstají výšky 20 až 30 cm, hyacinty mají hladké, lesklé listy. Cibule hyacintů jsou velké, kulovité s bílými nebo fialovými šupinami. Rostliny vytvářejí květný stvol s válcovitým, 15-20 cm dlouhým, hustým hroznem zvonkovitých až nálevkovitých květů různých barev. Svými květy hyacinty zkrášlují naší zahradu od půlky dubna do května.

2

Pěstování hyacintů – vhodné stanoviště, sázení hycintů
Hyacinty vysazujeme na slunném stanovišti do lehčí a propustné půdy s vyzrálým kompostem. Cibule hyacintů sázíme do hloubky zhruba 12 až 15 cm ve vzdálenosti 10-16 cm od sebe. Hyacinty vysazujeme na podzim, na konci září a v říjnu, na jaře krásně vykvetou. Můžeme je pěstovat na záhonech, v květináčích, hyacint pěstujeme i doma jako pokojovou rostlinu na okenním parapetu.

3

Hyacinty po odkvetu
Po odkvětu seschlé květy hyacintů odstraňte, rostlina by se jinak tvorbou semen zbytečně vysilovala a vytvořila by kvůli tomu malou cibuli. Po odkvetení, zhruba v červnu, je dobré cibuli hyacintu vyjmout z půdy, očistit a skladovat ji v suchém prostředí. Cibuli hyacintu je sice možné po odkvětu ponechat v zemi, květ ovšem bude každý rok menší, až rostlina zanikne.

4

Rozmnožování hyacintů
Hyacinty netvoří dceřiné cibule, rozmnožují se rozmnožovacími cibulkami (brutem), jejichž tvorbu podpoříte diagonálním naříznutím cibulové báze. Jak na to? Naspod, do širší části cibule hyacintu udělejte dva zářezy do kříže. Řezné plochy popraště rozdrceným dřevěným uhlím. Naříznutou cibuli zasaďte do květináče s navlhčeným substrátem obráceně, než je běžné – křížem nahoru. Naříznutou část nechejte vyčnívat nad substrát. Nádobu s naříznutou cibulí nechejte v domě na teplém místě, dokud se nevytvoří malé cibulky.

Komentáře

dobrý recept

dobrý recept

Přidat komentář

Obsah tohoto pole je skrytý a nebude veřejně zobrazen.
 
 Jak udělat bramborovou polévku s houbami | recept
Jednoduchý recept: Bramborová polévka s houbami má osobitou vůni a chuť, které ji dodávají právě přidané houby....
 Jak vybrat školní batoh
Již brzy to vypukne! Ani jsme se nenadáli a dva měsíce prázdnin uběhly jako voda a před námi je další školní rok....
 Jak vypěstovat špenát
O špenátu se toho namluvilo a napsalo mnoho. Jednu dobu byl špenát vynášen do nebe a později zas naopak, zadupáván a...

Emailový zpravodaj