Jak pěstovat kosatce

Je známo více než 230 druhů kosatců, celkový počet kultivarů a hybridů převyšuje jeden tisíc. Kosatce mají na jedné lodyze několik velkých, barevných květů, přičemž každý se skládá z šesti okvětních lístků. Na pěstování kosatce si může troufnout i začátečník. Kosatce jsou totiž na pěstování nenáročné.

2
Průměr: 2 (2x)
Váš hlas: Není

1

Vhodné stanoviště pro pěstování kosatců
Kosatce pěstujeme v propustné půdě, která netrpí nedostatkem vláhy a má dostatek živin. Ideálním stanovištěm pro kosatce jsou slunná až polostinná a teplá místa na zahradě. Kosatce pěstujeme na stanovištích chráněných před silným větrem. Kosatce nesnášejí čerstvý hnůj a přemokřené půdy.

2

Pěstování kosatce
Kosatce vysazujeme od července do konce srpna, v příznivých klimatických podmínkách až do půlky září. Například cibule kosatce
bílého vysazujeme ale už na jaře. Kosatce dosahující vysokého vzrůstu sadíme do vzdálenosti 50 cm od sebe, nižší kosatce sadíme do vzdálenosti zhruba 25 až 30 cm. Kořeny kosatců se snažíme rozprostřít do stran.

3

Vybrané druhy kosatců a jejich kultivary

Kosatec žlutý (Iris pseudacorus), původní druh, který roste v močálech, bažinách na březích rybníků a řek. Žlutý květ vykvétá v květnu až červnu, rostlina dosahuje výšky 80–100 cm.

Kosatec nízký (Iris pumila), tento druh kosatce patří k těm náročnějším, pěstují se spíše kříženci tohoto druhu. Kosatci nízkému se daří na suchých, slunných svazích, převážně na vápenci. Má modrofialové, žluté a bílé květy.

Kosatec sibiřský (Iris siribica), potřebuje kyselejší půdy, kvete v červnu a červenci, najdeme jej zejména ve Východní Evropě až po sibiřskou oblast. Jedná se o silně ohrožený druh, v ČR je tento druh kosatce chráněný.

Kosatec německý (Iris germanica), dosahuje výšky 80 cm, květenství v květnu a červnu, tradiční v Evropě.

Iris kamepferi (syn. Iris eastata), původem z Japonska, Mandžuska a Koreje, kvete v červenci až srpnu.

Komentáře

Přidat komentář

Obsah tohoto pole je skrytý a nebude veřejně zobrazen.
 
 Jak ozdobit velikonoční vajíčka polepením provázky
 Jak upéct tvarohového beránka s citronovou polevou | recept
 Jak pěstovat levandule

Emailový zpravodaj