Jak postupovat při reklamaci obuvi

Reklamace obuvi patří k nejčastějším reklamacím vůbec. Zákazníci se ale často mylně domnívají, že opotřebení obuvi je důvodem k reklamaci. Jak úspěšně reklamovat boty a jak správně v reklamaci postupovat? Za jakých okolností při reklamaci obuvi neuspějete?

3.75
Průměr: 3.8 (4x)
Váš hlas: Není
Lehké

1

Při nákupu obuvi uzavíráte s prodejcem kupní smlouvu. Smlouva je uzavřena tzv. konkludentně - zaplacením kupní ceny a převzetím věci, nemusí tedy mít písemnou formu. Co to znamená? Momentem, kdy boty zaplatíte, automaticky s prodejcem uzavíráte smlouvu.

2

V záruční době využíváte odpovědnosti prodejce obuvi za vady, které se vyskytly po prodeji. Nelze tedy reklamovat obuv, která byla nevhodně používána. Např. vycházkovou obuv nelze používat ke sportování. Je třeba se řídit přibalenými instrukcemi, jak o obuv vhodně pečovat. Životnost obuvi závisí na péči, kterou jí věnujete.

3

Mezi oprávněné reklamace způsobené vadou materiálu patří kupříkladu rozlepení svršku a spodku obuvi, popraskané šití na svršku obuvi, prasklé podešve, upadnutí podpatku, rozervaná stélka obuvi apod. Je třeba ale zhodnotit míru vlastního zavinění.

4

Pokud zjistíte nějaký problém, neprodleně se obraťte na prodejce. Pamatujte, že na vady způsobené běžným opotřebením se záruky nevztahuje.

5

O reklamaci obuvi rozhoduje prodejce. Prokažte prodejci, že jste obuv koupili právě u něj. Nemusí to ale nutně být účtenka (paragon). Pokud jste platili kartou, stačí potvrzení o této transakci. K reklamaci obuvi nepotřebujete dokonce ani krabici. Reklamovaná obuv ale musí být řádně očištěná, suchá a hygienicky nezávadná.

6

S prodejcem sepište protokol o reklamaci obuvi. Do protokolu zapište předmět reklamace. Prodejce reklamaci vyřizuje do 30 dní. Je-li reklamace uznána jako oprávněná, dostanete zpět obuv, na níž je vada odstraněna, popř. pokud nelze opravu učinit, vrácení peněz či výměnu zboží.

Nakupujte jen kvalitní boty u solidních a osvědčených prodejců obuvi. Pokud uvažujete o nákupu skate bot, doporučujeme e-shop Footshop.cz. Nabízí mimo jiné populární boty Supra, boty Fallen a další obuv ryze skate značek. O své zákazníky pečuje a poskytuje jim servis, který si zaslouží.
Tipy

30denní lhůtu reklamce nesmí prodejce prodloužit. Pokud ji nedodrží, máte právo požadovat výměnu obuvi za bezvadnou nebo odstoupit od smlouvy, a to bez ohledu na případný další výsledek reklamačního řízení.

Reklamaci nemusíte uplatňovat přímo v konkrétní prodejně, ale v kterékoli provozovně prodejce.

Pokud se vada obuvi objeví do 6 měsíců od koupi zboží, máte právo si vybrat způsob vyřízení reklamace: opravu, výměnu věci - a pokud by tato vaše volba nebyla možná, tak máte právo na odstoupení od smlouvy nebo přiměřenou slevu.

Varování

O tom, zda bylo opotřebení způsobeno běžným používáním nebo nízkou kvalitou bot, musí bohužel ve sporných případech rozhodovat soud, zpravidla na základě znaleckého posudku.

Protokol o reklamaci vždy sepište písemně, nikdy se nespokojte jen s ústní dohodou.

Komentáře

A3 sport nejhorší moje

A3 sport nejhorší moje zkušenosti s reklamacemi.

Dobrý den, popíšete blíže, co

Dobrý den, popíšete blíže, co jste reklamoval u zakoupené obuvi za vadu a jak reklamace probíhala?

Váš poradce

Dobrý den mám stejné

Dobrý den mám stejné zkušenosti jako Vy nevím zda není lepší kupovat přímo ve značce Adidas. A3 sport možná kupuje horší kvalitu a reklamace ve většině případech záměrně zamítá.

Dobrý den V roce2013 jsem

Dobrý den
V roce2013 jsem koupil boty bylo na nich datum vyroby 2011.Jak dlouho muže prodejce skladovat boty?
Děkuji p.Burjanek

Dobrý den, Chtěl jsem se

Dobrý den,

Chtěl jsem se zeptat, jak to je se situací, kdy jsem s prodávajícícm uzavřel reklamační list, kde jsme zaškrtli způsob provedení reklamace "Výměna zboží" a "Vrácení peněz", a prodávajícící mi po 30ti dnech oznámil, že je obuv opravena?

Je toto podnět k odstoupení od kupní smlouvy a požadovat vrácení peněžních prostředků?

Děkuji,
Vošický

Podle zakona musi byt na

Podle zakona musi byt na reklamacnim liste moznost si vybrat, zakaznik ma moznost si vybrat, ale prodejce / servis neni povinen toto akceptovat. Takhle mluvi zakon.

HUMANIC - reklamovala jsem v

HUMANIC - reklamovala jsem v Humanicu kožené boty Lacoste, na špičce - plošně nahoře, se jakoby zvedla a nakrabatila kůže - odpověď - v botech jsem řídila auto a tak jsem s tím měla počítat... To jsem nevěděla, že v botech se nesmí řídit... no alespoň je člověk chytřejší :-)

Dobrý večer, koupila jsem si

Dobrý večer, koupila jsem si přes slevový portál boty, údajně "luxusní" dámské válenky. Po téměř měsíci občasného nošení, se prošlapala podrážka a to konkrétně pata a to až natolik, že v ní jsou díry.. Jakou šanci mám uspět s reklamací? Evidentně jde o vadu výrobku nebo se mýlím? Navíc jsem k obuvi nedostala žádné instrukce k použití a ošetření! V případě, že bych s reklamací uspěla, nové a stejné nechci, protože by to s nejvyšší pravděpodobností dopadlo stejně- je to prostě šmejd. S vrácením peněz asi neuspěji, že? Děkuji za odpověď :)

Dobrý den, dne 27.9.13 jsem

Dobrý den, dne 27.9.13 jsem si zakoupila kozačky zn. Tamaris. 18.12.13 jsem je reklamovala - oba podpatky byly u kořenu podpatku nalomené a vložka v botě se na levé noze začala odlepovat (tato vada byla prodavačkou zjištěna u stejného typu kozaček, které jsem měla zamluvené. Prodavačka mi proto objednala nové). Boty přitom byly minimálně nošené maximálně jsem je měla na noze 3x :-( Byla jsem dohodnuta na vrácení peněz, avšak dnes když jsem šla pro vyrozumění reklamace, mi chtěli vrátit opravenou obuv - což jsem odmítla se slovy, že jsem byla dohodnutá na vrácení peněz, a že tomuhle typu nedůvěřuji. Navíc nalomené podpatky neopravili. Prosím o radu, jak se hájit dál? Píšete, že "pokud se vada obuvi objeví do 6 měsíců od koupi zboží, máte právo si vybrat způsob vyřízení reklamace: opravu, výměnu věci - a pokud by tato vaše volba nebyla možná, tak máte právo na odstoupení od smlouvy nebo přiměřenou slevu" - Mohu se na to odvolat? Navíc reklamace nebyla řádně vyřešena (neopravený podpatky) a do termínu reklamace to vyřídit nezvládnou? Děkuji za odpověď Radka

NEZÁVISLÝ ODBORNÝ POSUDEK

NEZÁVISLÝ ODBORNÝ POSUDEK ZDARMA

Vážení přátelé, nespokojeni zakaznici zákazníci. Koupili jste si kdekoliv na území ČR obuv, kabelku, sedačku, nábytek nebo jiné výrobky z kůže a výrobek se Vám během záruční doby rozpadl, zničil a Vy jste v rámci reklamace neuspěli? Cítíte se tímto verdiktem poškozeni? Nabízíme Vám naše služby v rámci reklamačního poradenství. Jedná se o NEZÁVISLÝ ODBORNÝ POSUDEK ZDARMA. Nenabízíme žádné reklamační triky, vymýšlení vad a chyb, nabízíme skutečné NEZÁVISLÉ ODBORNÉ POSOUZENÍ ZDARMA. Veškeré informace najdete na PROOBUV.CZ

Dále nabízíme Soudní posudky, právní servis a poradenství a pro jejich obuv tzv. GARANČNÍ SERVIS ZDARMA.- proobuv.cz/zarucni-servis-zdarma/

Více informací PROOBUV.CZ

Tomas Valta

koupila jsem manželovi kožené

koupila jsem manželovi kožené polobotky u Bati ,ten je měl dvakrát na sobě a strašně měl šlapky černé od vložek do bot nešlo to umýt tři dny ,šla jsem je proto reklamovat, požadovali jsme výměnu za jiné nebo vráceni peněz, ta nám nebyla uznána ,protože jsme přišli až po půl roce a ušpinění je v normě podle výrobce.Zajímavé je že se tyto boty prodávají už s hnědou stelkou .Proto by mně zajímalo jak mám nadále postupovat. děkuji

Dobrý den, chtěla bych se

Dobrý den, chtěla bych se zeptat na situaci, kdy jsem dceři koupila v listopadu 2013 boty u firmy Deichmann, ale v Polsku. U nás tento vzor nebyl ještě v prodeji, te´d jsem ho tam již viděla. U bot se začala drolit podrážka. Musím jet boty reklamovat do Polska nebo je můžu reklamovat na prodejně v Čechách? Děkuji za odpověď.

Prosím o radu. Dne 18.6.2012

Prosím o radu. Dne 18.6.2012 jsem koupila v A3sport boty zn. Adidas cca 1400,-Kč. Tento rok v únoru jsem je vzala opět na sebe a všimla si že se rozlepuje podrážka ve špicích a u jedné po vnějších stranách. Podala jsem dle pravidel reklamaci s účtenkou dne 6.3.14. Dnes 14.4.14 jsem vyzvedla vyřízenou reklamaci.... s tím že reklamace je neoprávněná a není možné ji akceptovat a tímto je vše vyřízeno cituji " Zboží bylo důkladně prohlédnuto, ale v tomto směru nebyla shledána žádná výrobní ani materiálová vada, která by zapříčinila vznik reklamovaného poškození " Prý je vše dle nového zákoníku v pořádku a tak prosím pokud je možné v tomto poradit . Mám tuto značku ráda a vždy boty vydrží bez problému 4-5 let tak mě tento přístup docela překvapil a brala bych i slepení bot,
ale prý si je mám slepit sama což považuji za ne profesionální přístup k zákazníkům kteří v A3 sportu nakupují...... předem děkuji jestli máte aspoň vy nějakou lepší radu :-))))

Dobrý den ,chtěla bych se

Dobrý den ,chtěla bych se zeptat,jestli se dají reklamovat boty za 3300 Kč.Příteli se v nich potí nohy a velice zapáchají a jedná se o to,že nikdy s tím problémy neměl,používá kvalitní ponožky a 2 denně si myje nohy a bere nové ponožky.Tento problém má pouze když vleze do těchto bot,u jiných se mu to ještě nestalo a je to tak měsíc od koupi... Je na toto reklamace možná??? Moc děkuji za odpověď a přeji hezký den

Přidat komentář

Obsah tohoto pole je skrytý a nebude veřejně zobrazen.
 
 Jak poznat kvalitní a nekvalitní matrace
Za svého života prospíme téměř jeho třetinu. I když spíme, náš mozek usilovně pracuje. V průběhu spánku dochází k celé...
 Jak udělat zapečenou cuketu | recept
Zapečená cuketa je jídlo připravené doslova raz dva. Minimum práce, minimum ušpiněného nádobí, krátký čas – a přitom...
 Jak poznat a koupit kvalitní olivový olej
Olivový olej obsahuje mnoho nejrůznějších látek prospěšných našemu zdraví. Určitě vás nepřekvapí, že čím je olej...

Emailový zpravodaj

Přihlaste se k emailovému zpravodaji JakTak.cz. Pravidelně dostanete nejlepší a nejčtenější, návody a postupy přímo do Vaši emailové schránky.