Jak poznat těhotenství

Ani ta nejdokonalejší webová stránka nebo dokonale připravený text od odborníka nemůže suplovat lékaře nebo zdravotnického profesionála, aby vám s neomylnou určitostí mohli říct, jen na základě příznaků signalizující těhotenství, že se jedná o graviditu.
Můžete těhotenské příznaky mít, ale pokud vám to nepotvrdí gynekolog nebo spolehlivý těhotenský test, může jít jen o domněnku.

4.75
Průměr: 4.8 (4x)
Váš hlas: Není
Mírný
Zdarma
30 minut a více

1

Vynechání menstruace

První zřejmý signál buď radostného očekávání, anebo bohužel obavy a strachu, kdy si těhotenství nepřejete.
V podstatě se jedná o hlavní příznak těhotenství, ale není nutné hned panikařit. Může jít jen o zpoždění menstruace z různých důvodů - psychické a fyzické problémy, možná zažíváte nějaký stres, aniž by jste tomu přikládala nějaký význam, příčinou může být i nachlazení a jiná tělesná indispozice.

2

Napětí v prsou

Dalším příznakem těhotenství může být tlak a napětí v prsou. Máte pocit, jakoby by byla prsa nateklá. Mohou to být známé pocity napětí nebo i trochu bolestivosti v prsou jako při menstruaci. A možná je to i příčina toho, že tento příznak těhotenství bývá opomíjený. Při menstruaci však bolest ustupuje, kdežto v těhotenství bolest přetrvává možná několik měsíců.

3

Ranní nevolnosti

Jak název napovídá, vyskytují se nevolnosti nejvíc ráno, ale přetrvávají i v jakoukoliv denní dobu. Může se jednat o zvracení, závratě, přecitlivělost, změny nálad a únavu. Dostavuje se i citlivost na vůně a pachy, z kterých, ačkoliv vám dříve nevadily, nyní se vám z nich zvedá žaludek. Je to zcela individuální, každá žena prožívá graviditu jinak. Některá může mít všechny tyto příznaky nevolnosti, jiná jen některé a nebo žádné.

Jak poznat těhotenství

4

Únava a zvýšená spavost

Fyzické procesy a změny ve vašem těle odčerpávají určitou energii a organizmus tuto energii kompenzuje spánkem a odpočinkem. Ospalost je charakteristická v prvním trimestru těhotenství. Postupně se hormonální hladina stabilizuje a únava nemusí být tak patrná.

5

Kupte si těhotenský test

V případě, že máte podezření na těhotenství a shodné uvedené příznaky, měla byste si koupit těhotenský test. Test je založen na podstatě zjištění přítomnosti těhotenského hormonu HCG v moči. Chemikálie, obsažené v proužku těhotenského testu reagují na hormon HCG zabarvením a tím vám napoví výsledek. Testy jsou citlivé většinou již od osmého dne oplodnění a jsou celkem spolehlivé. Ale i tady se může stát chyba. Jestliže se menstruace nedostaví, měla byste test zopakovat.
Jednoduché těhotenské testy nabízí každá lékárna. Když dodržíte návod a postupujete přesně podle něj, získáte spolehlivé výsledky. K chybné informaci může dojít, když je test prováděn příliš brzy.
Existuje digitální test s indikátorem početí. Ten je přesný a prozradí vám dokonce i to, před kolika týdny jste počala.

Komentáře

dobrý den . mam otazku ? mam

dobrý den . mam otazku ? mam +- 5 dnu zpozdení a test furt negativní mohu byt tehotna? dekuji za odpvěd zatím naschledanou ..

Dobrý den, teoreticky to

Dobrý den,
teoreticky to možné je. Ovulace totiž mohla proběhnout v jinou než obvyklou dobu (15. den menstruačního cyklu). Počkejte ještě 3-4 dny pak test zopakujte. Pokud vyjde i poté negativní, je možnost případného těhotenství minimální ;)

Dobrý den, I když jsou testy

Dobrý den,
I když jsou testy citlivé, je to přeci jen příliš brzy. Počkejte ještě několik dnů, od osmého dne oplodnění dovedou testy celkem spolehlivě ukázat výsledek - pozitivní nebo negativní. Ale nic není úplně stoprocentní v tomto počátečním období. Přeji Vám, ať to dopadne tak, jak si sama přejete.

Dobry den, po cca 5dnech

5

Dobry den,

po cca 5dnech vynecháni menstruace, jsem si dělala test ( cca v 5 odpoledne a druhy den v pul 6 rano) oba testy vyšli pozitivně. Další tyden jsem si dělala 3 a opět dvě čárky ( dokonce víc výrazne než pred tím) po tydnu jsem měla takovy hnědý vytok 2 dny nic méně 3 den jsem to dostala a mam to dva dny. Sice trochu slabší než obvykle ale mám. K doktorovi jdu až za 3 dny drive termin nebyl. Myslite ze je možne i přesto že se jedna o těhotenství? Děkuji

Dobrý den, I když reálné

Dobrý den,

I když reálné indicie by u Vás teoreticky vylučovaly těhotenství, testy napovídají o opaku. Já bych těm testům více věřila, ale s chybou je tady potřeba také kalkulovat, počkejte na vyjádření lékaře. To bude přesvědčivé.
Děkuji za dotaz.

Dobry den, po cca 5dnech

5

Dobry den,

Přidat komentář

Obsah tohoto pole je skrytý a nebude veřejně zobrazen.
 
 Jak ozdobit velikonoční vajíčka polepením provázky
 Jak pěstovat levandule
 Jak upéct tvarohového beránka s citronovou polevou | recept

Emailový zpravodaj