Jak pracovat s videokamerou?

Videokamera, přístroj jež používá naprostá většina lidí. Pořizování videa z oslavy či nějaké akce je velmi častá činnost a proto není od věci zjistit si základní informace o používání takového přístroje.

3
Průměr: 3 (1x)
Váš hlas: Není
Lehké
Zdarma

Co je potřeba

videokamera

1

Videokamerou zachycujeme videozáznam, který buďto chceme později zpracovávat dále nebo si jej pouze prohlížíme. Takové videozáznamy se amatéry používají například pro natočení dovolené či různých oslav a akcí.

2

Videokamera slouží nejen pro zachycení videozáznamu, ale lze ji využít i pro přehrávání již zachyceného záznamu nebo v případě nouze, kdy není po ruce fotoaparát, může vytvářet fotografie.

3

Práce s videokamerou je podstatně složitější než práce s fotoaparátem. Je sice pravda, že videokamerou zachytíme více snímků a pokud se některý nezdaří, kdykoli jej můžeme sestříhat v PC, ale zároveň si musíme dát pozor na to, jak moc se nám třesou ruce, tento jev je později, během sledování natočeného záznamu, velmi viditelný. Tento problém můžeme zmírnit podložením kamery nebo opřením o něco stabilního a pevného, např. o zeď či stůl.

4

Velkým problémem je také světlo. Stejně jako u fotoaparátů, světlo je mnohdy velkým nepřítelem a proto většina moderních videokamer obsahuje funkci bílé clony. Tato clona zajišťuje, aby místa, které jsou přesvícené nebo je na nich příliš velký jas, byly ztmaveny nebo přinejmenším, aby clona zmírnila následky nadměrného osvětlení.

5

Práce s videokamerou není tvořena pouze natáčením, ale patří sem také její správa. O videokameru je nutné se starat, čistit a uchovávat v prostředí, které nezpůsobí její poškození. V žádném případě se nedoporučuje skladovat videokameru ve vlhkém prostředí nebo ve vysokých či nízkých teplotách.

6

Po každém použití videokamery by měl její uživatel zkontrolovat, zda není poškrábané sklo, display a případně vyčistit vzniklé nečistoty, které by mohli později způsobit poškození videokamery.

7

Během doby, kdy videokamera není používána, měla by být uložena v tašce určené pro videokamery, která zabrání prachu a nepříznivým teplotám, aby videokameru poškodili.

Tipy

Každá videokamera je velmi specifická a proto doporučuji vždy si přečíst manuál.

Komentáře

Přidat komentář

Obsah tohoto pole je skrytý a nebude veřejně zobrazen.
 
 Jak postupovat při koupi bytu
 Jak poznat kvalitní a nekvalitní matrace

Emailový zpravodaj