Jak se chovat na letišti

Všechno je jednou poprvé a cestování leteckou dopravou je čím dál více oblíbené. Pokud máte obavy z chaosu na letišti, nezoufejte, stačí se svědomitě řídit pokyny a neztratit se mezi cizinci.

0
Ještě nehodnoceno.
Váš hlas: Není

Co je potřeba

Cestovní doklad
Letenka

1

Odbavení
První, co vás při příchodu do letištní haly čeká, je nutnost zbavit se svých zavazadel. Stačí se podívat na informační tabule, kde si vyhledáte číslo svého letu a odbavovací přepážky. Na většině letišť se tyto nezbytné informace dozvíme nejpozději dvě hodiny před odletem. Jakmile se prokážeme platným voucherem (letenkou) a cestovním dokladem, obdržíme palubenku. Tam se dozvíme, jakou branou se dostaneme do letadla, číslo sedadla apod.

2

Go to gate
Pokud se na informační tabuli objeví pokyn GO TO GATE, je na čase vyhledat přesné místo odletu. Počet bran (gate) závisí na velikosti letiště, bývají označené písmeny a čísly (např. B6). Cestujeme-li do zemí mimo EU, zajisté narazíme na pasovou kontrolu, kde stačí předložit kýžený cestovní doklad.

3

Letištní kontrola
Než se pohodlně usadíme do odletové haly, čeká nás letištní kontrola, která slouží k zajištění bezpečnosti na palubě. Příruční zavazadlo a veškeré kovové věci musíme odložit do tácků, které následně projedou rentgenovými snímači. Nám stačí projít detektorem kovu nebo se nechat prohlédnout letištní ostrahou. Nesmíme přenášet tekutiny a ostré předměty.

Jak se chovat na letišti

4

Boarding
Výzva označená anglickým termínem BOARDING je pro nás jasným signálem, že je čas nastoupit do letadla. Připravíme si svůj palubní lístek, cestovní doklad a stoupneme si ke správné bráně. Stevard zkontroluje totožnost, lístek a umožní nám přístup k letadlům prostřednictvím tunelu nebo autobusů.

Tipy

Na letiště se dostavte dvě hodiny před odletem.

Varování

Před každou cestou do zahraničí si nezapomeňte zkontrolovat platnost vašich dokladů.

Komentáře

Přidat komentář

Obsah tohoto pole je skrytý a nebude veřejně zobrazen.
 
 Jak poznat kvalitní a nekvalitní matrace
 Jak poznat a koupit kvalitní olivový olej
 Jak udělat zapečenou cuketu | recept

Emailový zpravodaj