Jak se chovat u soudu

Ať již člověk chce, nebo ne, je možné, že se bude muset jednoho dne dostavit k soudu. To například jako jedna ze stran sporu, obžalovaný, svědek či jen jako návštěvník, který se ze zvědavosti na nějaké to soudní přelíčení přišel podívat. (Na to má samozřejmě každý právo, jelikož soudní řízení jsou veřejná, avšak veřejnost může být z vážných důvodů vyloučena - např. projednávání tajných informací, ochrana nezletilých atd. Vyhlášení rozsudku je vždy veřejné.) Proto je důležité, když už taková chvíle nastane a my k soudu opravdu jdeme, vědět, co od toho čekat a jak se na to připravit. Účelem tohoto článku je podat základní informace o tom, jak se v soudní síni během líčení chovat, jak se obléct a čeho se vyvarovat.

3.9
Průměr: 3.9 (10x)
Váš hlas: Není
Mírný

1

Šaty dělají člověka, proto je potřeba zvolit vhodný oděv. Nemusí to být přímo oblek nebo něco takového. Pro pány je možno doporučit např. svetr pod který se hodí košile (kravatou samozřejmě nic nezkazíte) a pro dámy halenka, svetr, kalhoty popř. sukně vhodně zvolené délky. Volte spíše méně výrazné barvy. Když si na sebe vezmete otrhané rifle a vytahanou mikinu, nikdo vás pravděpodobně ze soudní budovy nevykáže, ale je to velice nevhodné a dáváte tím o sobě hodně najevo.

2

Při vstupu do soudní budovy budete muset projít kontrolním rámem, který zjistí, zda u sebe nemáte např. zbraně a další předměty, které se neslučují s přítomností v budově soudu.

Přijděte včas, najděte síň, ve které bude řízení probíhat a vyčkejte na chodbě, popř. v místnosti před soudní síní. Určitě není na škodu si před vstupem přečíst Poučení pro osoby vstupující do jednací síně, které by tam mělo být vyvěšeno. Před vstupem vypněte mobilní telefon. V celé budově soudu je zakázáno kouřit.

3

Teď již k samotnému průběhu soudního jednání. Důstojnost, vážnost a celý průběh řízení nesmí být nijak narušen. Nezapomeňte, že jste přímo přítomni výkonu státní moci a rozhodování jménem republiky. Zejména je zakázáno mluvit, samovolně se pohybovat po soudní síni, jíst, kouřit atd. Jednání soudu řídí soudce a tedy každý se jeho pokynům musí podřídit.

Tipy

Nezapomeňte si vzít občanský průkaz, kterým se soudu prokážete.

Varování

Tento článek slouží pouze k informativním účelům.

Komentáře

Přidat komentář

Obsah tohoto pole je skrytý a nebude veřejně zobrazen.
 
 Jak udělat zapečenou cuketu | recept
 Jak poznat kvalitní a nekvalitní matrace
 Jak poznat a koupit kvalitní olivový olej

Emailový zpravodaj