Jak se připravit na příchod štěněte do domácnosti

Rozhodli jste se rozšířit svou domácnost o nového čtyřnohého člena? Učinili jste velmi závažné rozhodnutí. Víte, co všechno takové štěně potřebuje a co je potřeba zařídit ještě před jeho příchodem? Prodej chovatelských potřeb je v ČR na relativně dobré úrovni, chovatelské potřeby a krmiva dokonce už snadno nakoupíte i přes internet.

4.75
Průměr: 4.8 (4x)
Váš hlas: Není
Lehké
5001 - 20000 Kč

Co je potřeba

• Krmení
• Pelíšek
• Náhubek
• Vodítko
• Přenosnou tašku anebo klec
• Rošt
• Miska na vodu a na žrádlo
• Hračky
• Obojek
• Sáčky na výkaly
• Místo na venčení
• Pomůcky pro péči o srst, uši, drápy a zub: hřebeny, kartáče, šampony, roztok na čištění uší, kleštičky na drápky
• Jméno
• Psí známku

1

Výběr správného krmení by si zasloužilo samostatný článek, protože se jedná o náročné a rozsáhlé téma. Důležité však je, aby krmení bylo určené štěňatům a nemělo by se nikterak razantně lišit od toho, co mu dával předchozí majitel. Chcete přejít na jinou značku? Vydržte alespoň 14 dní, až se u vás štěně aklimatizuje. Podobně postupujte i v případě rozšiřování štěněčího jídelníčku. S výběrem krmení se můžete také poradit s veterinářem či odborníkem na různá psí plemena.

2

Pelíšek pro psa nepředstavuje pouze místo na spaní, ale také jeho útočiště. Pelíšek je místem, kam psa můžete odeslat. V pelíšku by se měl pejsek cítit pohodlně a bezpečně. Na výběr máte nepřeberné množství různých pelíšků, a proto jeho výběr nemusí být zrovna jednoduchý. Existuje například plastový ovál, molitanový pelíšek, proutěný anebo ratanový pelíšek. Pes může spát i v domečku, křesle, přepravce, na matraci, polštáři anebo v jedněmi zatracované a jinými doporučované kleci. Pelíšek vybírejte vždy podle plemena a velikosti pejska. Klec je vhodná tam, kde se často s pejskem cestuje. Nikdy by se však neměla stát vězením. O výběru pelíšku pro psa se poraďte s prodejcem, například ve specializovaném e-shopu SpokojenýPes.cz prodej chovatelských potřeb probíhá za podpory operátora e-shopu.

3

Obojek, vodítko, náhubek a psí známka patří do základní výbavy každého psa. Zpočátku sice vodítko ani obojek nepoužijete, je ale dobré na něj štěně navykat. Vodítko a obojek se vybírá podle rasy pejska, jeho velikosti a typu srsti. Obojek by měl být polstrovaný, aby štěně neřezal. Pro velmi malé rasy je vhodnější postroj anebo kšíry. Myslete na to, že štěně poroste, a proto volte raději takový obojek, který můžete zvětšovat.

4

Vodítka byste měli mít alespoň dvě, jedno kratší (cca 1,5 m)a druhé delší (6 m). Krátké vodítko slouží k procházkám v rušnějších oblastech, delší zase k procházkám ve volné přírodě.

5

Psí známka je velice důležité identifikační zařízení, které vám v případě zaběhnutí pomohou vašeho čtyřnohého miláčka naleznout.

6

Náhubek mají nosit všichni střední a velcí psi, nicméně ve veřejné dopravě musí mít náhubek každý pes, který není v přepravce. Náhubků může pes v průběhu svého růstu potřebovat několik, jejich počet se odvíjí od plemene. Před koupí náhubku jej nejprve vyzkoušejte.

7

Miska na vodu a krmivo. Existuje mnoho misek - skleněné, keramické, plastové a kovové, která z nich je však ta nejlepší? Nejlepší jsou ty kovové, protože se nemohou rozbít a pes je nemá šanci ani okousat. Velkým plusem je také jejich snadná údržba.

8

Hračky psa odpoutají od okusování vašich bot či koberce, musí však být bezpečné a musí jich být také dostatek. Nedávejte psu všechny hračky najednou, střídejte je, jinak jej brzy přestanou bavit. Nebezpečnými hračkami jsou míčky z pěnové gumy, plyšové hračky s očičkama nebo pískátka. Lepší hračky jsou pevné míčky, hračky z látky, bavlněné lano, špalek dřeva, sušené vepřové ucho anebo třeba žvýkací kost.

9

Před příchodem pejska do domácnosti byste měli mít již vybraného veterináře. Správný výběr je důležitý, protože pouze tak si můžete být jisti zdravím vašeho psa.
A rada na závěr: Nepodceňte přípravu, na příchod štěněte se pečlivě připravte. Jistě chcete, aby se štěňátko u vás poprvé cítilo dobře a nestrádalo. Prodej chovatelských potřeb a krmiv pro psy je u nás dobře zavedený, to vám práci jistě usnadní.

Spokojený pes.cz - to jsou chovatelské potřeby a krmiva. Vyberte svému pejskovi výživné krmivo, nezapomeňte na hračky pro psy a na psí pamlsky. Chovatelské potřeby pro spokojené pejsky.

Komentáře

Přidat komentář

Obsah tohoto pole je skrytý a nebude veřejně zobrazen.
 
 Jak poznat a koupit kvalitní olivový olej
 Jak udělat zapečenou cuketu | recept
 Jak poznat kvalitní a nekvalitní matrace

Emailový zpravodaj