Jak se vyznat v sushi

Když se řekne sushi, většina z nás si vybaví charakteristická malá kolečka tvořená rybou a rýží a obalená řasou. Druhů sushi je ale mnohem více. Takže jestliže se chcete vyznat v jídelním lístku japonské restaurace, čtěte dál.

4
Průměr: 4 (2x)
Váš hlas: Není
Velmi lehké
Zdarma
Méně než 5 minut

Co je potřeba

sushi

Jak se vyznat v sushi

1

Maki sushi

Maki sushi je nejznámějším druhem sushi. Má tvar malých rolek. Obvod tvoří řasa, pak následuje rýže a uvnitř jsou různé druhy náplně: obvykle syrová ryba s různými druhy zeleniny. Podává se společně s marinovaným zázvorem, křenem wasabi a sójovou omáčkou.

Jak se vyznat v sushi

2

Sushi uramaki

Sushi uramaki je vlastně naruby obrácené maki sushi. Vnější vrstvu tvoří rýže, pak najdeme zelný proužek řasy a konečně uprostřed náplň. Sushi uramaki se často obaluje v nejrůznějším koření nebo semínkách. Servíruje se stejně jako maki sushi.

Jak se vyznat v sushi

3

Gunkan maki sushi

Gunkan maki sushi je šištička rýže potřená wasabi, obalená plátkem řasy nori. Toto sushi se zdobí např. kaviárem nebo bylinkovými snítkami. Servíruje se s obvyklými přísadami.

Jak se vyznat v sushi

4

Nigiri sushi

Nigiri sushi je váleček ochucené rýže (obvykle potřený pastou wasabi) vytvarovaný prsty na talíři a ozdobený plátkem syrové ryby, popř. vejcem, omeletou či avokádem. Stejně jako maki sushi lze i nigiri sushi jíst rukama.

5

Temaki sushi

Temaki sushi je kornoutek z mořské řasy naplněný rýží a dalšími ingrediencemi (rybou, zeleninou atd.). I toto sushi se může jíst rukama a je dokonce dovoleno z něj ukusovat. Servíruje se s obvyklými přísadami.

Jak se vyznat v sushi

6

Sashimi sushi

Sashimi sushi si prý oblíbili Samurajové. Jde vlastně o plátky nakrájené ze syrové ryby, podáváné se sójovou omáčkou a wasabi. Jí se hůlkami. Někdy se sashimi podává i s omáčkou ponzu, jejíž hlavní ingrediencí jsou citrusové plody.

Jak se vyznat v sushi

7

Chirashi sushi

Chirashi sushi je spíš takový sushi salát. Najdete tu všechny ingredience běžně používané pro přípravu sushi. Kuchaři je ovšem všechny smíchali v jedné velké míse. Vybírat si můžete tedy jen ta sousta, která vám nejvíc chutnají. Při jídle používáme hůlky.

Komentáře

Přidat komentář

Obsah tohoto pole je skrytý a nebude veřejně zobrazen.
 
 Jak na dýni v kuchyni | recepty
 Jak poznat kvalitní a nekvalitní matrace
 Jak ušetřit peníze díky změně banky
Test časopisu dTest potvrdil, že mezi klienty bank je o možnosti změnit banku nízká informovanost. A i když jsou se...

Emailový zpravodaj