Jak si vychutnat sushi

Servírování pestrobarevného sushi je samo o sobě elegantní záležitostí. Používá se obvykle porcelán a bambusové nebo dřevěné hůlky. Celá kompozice přímo svádí k důstojné konzumaci. Ale jak na to? A jaké chyby Evropané nejčastěji dělají při konzumaci sushi?

4.5
Průměr: 4.5 (2x)
Váš hlas: Není
Lehké
Zdarma
5 až 10 minut

Co je potřeba

sushi

Jak si vychutnat sushi

1

S čím se sushi podává

K sushi obvykle dostanete tři základní ingredience: sójovou omáčku, wasabi a nakládaný zázvor.

2

Sójová omáčka

Sójová omáčka je trochu jiná, než tam na kterou jsme zvyklý. Je řidší a chuťově výraznější proto se jí při konzumaci používá jen velmi málo. Sushi namočíme lehce do misky ze strany s rybou. Pokud bychom namočili rýžovou část, vpila by se omáčka do jídla až příliš navíc by se celé sousto mohlo v misce rozpadnout (sushi uramaki).

K sushi s mořskými plody se často podává také sůl. Ochucení se hodí lépe než sójová omáčka, protože tolik nepřebíjí jemnou chuť sépií, mušli apod.

Jak si vychutnat sushi

3

Wasabi

Wasabi je japonský zelený křen a je velmi ostrý. Proto do něj jídlo namáčíme velmi opatrně. Je absolutně nepřijatelné příliš ochucené sousto vyplivnout.

TIP: Wasabi si můžete přímo rozmíchat v misce se sójovou omáčkou.

4

Nakládaný zázvor

Nakládaný zázvor neslouží jako pochutina, jak si mnozí lidé myslí, ale má za úkol vyčistit chuťové buňky před dalším soustem. Jí se tedy mezi jednotlivými kousky sushi. Jeho chuť může být někdy trochu mýdlová. Je to běžné a není to důvod k reklamaci.

Jak si vychutnat sushi

5

Jak jíst sushi?

… aneb hůlkami nebo rukou? Platí, že hůlkami můžete jíst všechny druhy sushi. Ovšem nejste-li v zacházení s nimi zrovna šikovní, můžete nigiri, maki a temaki sushi bez obav jíst rukou. Japonci to dělají taky tak.

V případě, že jíte sushi rukama, měl by být na stole vždy k dispozici namočený ručník nebo miska s vodou. V opačném případě použijte kapesník. Jestliže nemáte ani ten, nezbude vám nic jiného, než jíst sushi hůlkami.

Mimochodem je zcela nepřípustné opírat hůlky o talíř. Japonci věří, že toto gesto přináší neštěstí. Na stole byste vždy měli najít speciální odkládací tácek – hašioki. Případně je možné hůlky položit přímo na obal, ve kterém byly uloženy.

Komentáře

Přidat komentář

Obsah tohoto pole je skrytý a nebude veřejně zobrazen.
 
 Jak se zbavit tvrdé vody
 Jak poznat u feny falešnou březost
 Jak pěstovat levandule

Emailový zpravodaj