Jak si vyrobit domácí víno

In vino veritas - ve víně je pravda. Vyrobíme si domácí víno z dostupných surovin v naší domácnosti nebo po sklizni na naší zahrádce. Výroba ovocného vína je jednoduchá a bez chemických zásahů. Domácí víno vám bude chutnat přesně tak, jak to máte nejraději.

4.363635
Průměr: 4.4 (11x)
Váš hlas: Není
Mírný
1 - 1000 Kč

1

Připravíme si čerstvé, sladké vyzrálé ovoce, bez mechanického poškození. Odstraníme kousky, které jsou shnilé, ovoce zbavíme nečistot a omyjeme. Ovoce připravíme k lisování. Vzniklou ovocnou drť necháme odležet, nejlépe jednu noc ve vhodné nádobě a v prostředí, kde se teplota pohybuje okolo 20°C. Ovocnou drť můžeme lisovat několikrát, vždy doplníme trochu vody.

2

Nyní vzniklou šťávu odkalíme, čímž se zbavíme nečistot a pevných čístí plodů. Ještě předtím zcedíme přes síto. Necháme odstát zhruba jeden den, kaly se nám usadí ke dnu. Šťávu prostřednictvím gumové hadičky nasajeme z jedné nádoby do druhé. Dbáme na to, abychom kaly u dna nezčeřili.

3

Následuje úprava kvality vína, poměr kyselin a obsažených cukrů. Platí pravidlo, že ze 100 dílů cukru se vytvoří zhruba 6% obj. alkoholu. Snížením obsahu cukru se vytváří méně alkoholu. Víno však není trvanlivé a slouží k rychlé konzumaci. Proto musíme současně s přidáním vody pro snížení kyselin přidat i cukr. Přislazujeme řepným cukrem.

4

Použijeme pyrosiřičitan draselný, který koupíme v obchodě. Ten rozpustíme v menším množství šťávy a přelijeme do nádoby se zbytkem šťávy.

5

Necháme kvasit, užijeme kvasinky, doplňujeme živnou sůl pro kvasinky, kterou zakoupíme v obchodě. Kvašení by mělo probíhat v nádobě se ztenčeným hrdlem, šťávu nalijeme např. do demižonu do tří čtvrtin. Kvasíme za teploy 15 až 20°C. Nejvhodnějším místem je teplý prostor, kde není přímé světlo a kde je teplota stabilní.

6

Samotné kvašení probíhá fázovitě. V první fázi, která trvá 2 až 5 dní, jsou patrné známky kvašení unikajícím oxidem uhličitým. Druhá fáze je bouřlivá, ta trvá až několik dní až týdnů. Této šťávě říkáme burčák. V třětí fázi probíhá dokvašení, kdy ke dnu klesají kaly. To trvá opět několik týdnů.

7

Stáčíme víno dvakrát, abychom se zbavili kalů, které se dostaly do vína při prvním stáčení. Domácí ovocné víno uchováváme v lahvích 5 až 10 měsíců.

Komentáře

Přidat komentář

Obsah tohoto pole je skrytý a nebude veřejně zobrazen.
 
 Jak upéct tvarohového beránka s citronovou polevou | recept
 Jak pěstovat levandule
 Jak ozdobit velikonoční vajíčka polepením provázky

Emailový zpravodaj