Jak si vzít míru – změření konfekční velikosti

Je sice možné, že si oblečení v poslední době spíše kupujeme, než si necháváme šít, ale i v obchodě potřebujeme znát svou konfekční velikost. Bohužel většina lidí ji nezná, neumí se změřit, a tak se stává, že si kupují malé, či příliš velké oblečení. Toto oblečení pak není pohodlné, nesedí a hlavně neprospívá celé postavě. Umíte si změřit svou konfekční velikost?

4
Průměr: 4 (9x)
Váš hlas: Není
Mírný
1 - 1000 Kč
10 až 30 minut

Co je potřeba

Krejčovský metr
Případného asistenta
tužka
papír

1

Podprsenka.
Velikost podprsenky se zjistí tak, že si změříte svůj obvod pod prsy a pak přes hroty prsou. Dané obvody od sebe odečtete a podle výsledného rozdílu zjistíte velikost košíčku.
Rozdíl
• 10 cm – A
• 15 cm – B
• 20 cm - C
• 25 cm – D
• 30 cm – DD
Při kupování podprsenky se však nekupuje přesně naměřený obvod pod prsy, protože podprsenka je elastická. Číslo podprsenky je tedy vždy asi o 10 cm menší než skutečně naměřený obvod. To znamená, že když naměříte například 88 cm. Koupíte si podprsenku s obvodem 80. Zapínání by nikdy nemělo být na posledních háčcích, ale vždy uprostřed.

2

Límec
Potřebujete znát velikost krku, košile a podobně? Měří se obvod krku takovým způsobem, že by měla být vůle mezi metrem a krkem na dva prsty. Pokud vám vyjde necelé číslo, tak zaokrouhlujte vždy směrem nahoru.

3

Konfekční velikost se měří
• Obvod krku
• Obvod hrudníku v nejširším místě
• Pas
• Délka zad od krku (jakoby spodní hrany límce) až ke spodnímu okraji košile
• Pak se také měří délka ramene, což znamená míra od krku po ramenní kloub
• Délka rukávu se získá tak, že měříte zezadu, kdy má dotyčný ruku zvednutou do úhlu o 90 stupních a měříte od ramenního kloubu, přes zadní část paže až po zápěstí.
• Šířka zad se měří cca 5 centimetrů pod úrovní límce od jednoho ramene ke druhému
S těmito mírami pak můžete celkem snadno i bez muže sehnat košili, či sako.
• Pas se měří v tom nejužším místě, což obvykle bývá těsně nad pánví – kyčlemi
• Boky se měří v nejširším místě, ale pozor, ne přes hýždě! Obvykle to bývá asi 15 až 25 cm pod pasem.
• Délka kalhot se měří zezadu od pasu, přes hýždě až dolů ke kotníkům.
• Dané centimetry si pak podle metrických tabulek dostupných na internetu, či v obchodě můžete pak hravě převést.

4

Tak např. při hledání kalhot se obvykle hledá podle boků. Číslování u žen je:
• 84 – 88cm velikost 36, ale také i XS anebo 1
• 89 – 92cm velikost 38, S, 1
• 93 – 96cm velikost 40, M, 2
• 97 – 100cm velikost 42, L, 3
• 101 – 104cm velikost 44, XL, 4
• 105 – 110cm velikost 46, XXL, 5
• 111 – 116cm velikost 48, XXXL, 6

5

Podívejte se na tabulku konfekčních velikostí.

Komentáře

Metrické tabulky na internetu

4

Metrické tabulky na internetu jsou prosím kde? Nic takového jsem nenašel...

Ale vždyť ona metrická

Ale vždyť ona metrická tabulka je přiložená u posledního bodu. Metrické tabulky jsou obvykle v katalozích umístěny vzadu... jsou i univerzální metrické tabulky, ty představují dané univerzální míry se značkou pro Evropu, Ameriku a podobně, ale pak mají své zvláštní metrické tabulky jednotlivé oděvní firmy. Takové tabulky má třeba Quelle, Bonprix, Adler a pod. Vždy tyto tabulky jsou součástí katalogu anebo je naleznete na jejich internetových stránkách.

Já bych raději nějakou

Já bych raději nějakou tabulku, kam hodnoty zadám a vyjede výsledek. Ta Vaše tabulka na mě vůbec nesedí, jsem vysoký a štíhlý. Ani na mě nesedí jiné tabulky na internetu.
Neexistuje tedy něco, co změří každého člověka?

Mno jo, to by bylo fajn, ale

Mno jo, to by bylo fajn, ale takovou bohužel nikdo nemá...neříkám, že by to nebylo fajn.
Vždy ten výrobce má své číslování a má danou svou tabulku.
Nevím s čím máte problém protože každý má jinou problematickou partii...
Třeba kalhoty se obvykle nakupují podle obvodu v pasu, ale to já třeba nemohu, a tak sleduji vždy boky. Nosím se sebou metr...pak už ani ty kalhoty zkoušet nemusím :-). Co se týče internetového nakupování, tak se ptám. Mno, a třeba v Tescu mají vedle velikostí napsané i míry v centimetrech, což je pozitivní, ale tam již posunuli velikosti (to udělali na západě a v USA s ohledem na nárůst obézních lidí) a zas je vše trochu jinak. Takový kalkulátor by byl moc šikovný... a kdo ví třeba to teď někoho vymyslí.

Podle toho co píšete bych

Podle toho co píšete bych měla mít velikost kalhot 40/ M, ale kalhoty vel. M nikdy nedopnu. Jedině L. Máte v tom bordel...

Přidat komentář

Obsah tohoto pole je skrytý a nebude veřejně zobrazen.
 
 Jak poznat kvalitní a nekvalitní matrace
 Jak odstranit zápach ze psí tlamy
 Jak udělat kuře Marengo | recept

Emailový zpravodaj