Jak správně cvičit psa

Pokud chováte psa, jistě chcete, aby vás poslouchal a akceptoval vás jako pána. Poslušnosti dosáhnete správně vedeným výcvikem. Ten se nevyplatí podceňovat, výchova psa může mnohdy připomínat výchovu dítěte. Obrňte se notnou dávkou trpělivosti, naše rady vám ve výcviku pomohou.

4.5
Průměr: 4.5 (120x)
Váš hlas: Není
Mírný
30 minut a více

1

Základy výcviku

Zpočátku je velmi důležité, aby vás pes vnímal a reagoval na vaše přivolání. Opakujte mu jeho jméno stále dokola a měňte polohu hlasu. Pes musí umět rozpoznat, kdy jej voláte, chválíte nebo se na něj zlobíte. Pokud budete při přivolání, chválení nebo kárání psa udržovat stále stejný tón hlasu, pes nebude schopen rozpoznat, kdy něco udělal správně nebo špatně.
Nevzdávejte trénink přivolání psa, pokud vás pes nevnímá a zajímá se o vše kolem, jen ne o vás. V této chvíli začíná výcvik psa připomínat výchovu dítěte. Musíte na sebe upoutat jeho pozornost. V praxi to znamená, že kolem psa běhejte, výskejte, snažte se na něj mluvit vyšším tónem. V určitých situacích si budete připadat jako blázni, ale věřte nám, funguje to.

2

Průběh výcviku

Během výcviku nezapomeňte na důsledné odměňování při správném vykonání povelu. Pes kladně reaguje na systém odměn, zejména jedná-li se o psí pamlsky. Nejvděčnějším pamlskem pro výcvik jsou obyčejné dětské piškoty, pro které je pes schopen udělat téměř cokoli.
Pochvala je při výcviku to nejdůležitější, je to hlavní motiv, proč se pes snaží. Chce se vám zavděčit a vděk mu dáváte najevo právě pochvalou a pamlskem. Pokud psa chválíte, změňte tón hlasu a dejte mu najevo, že vám udělal obrovskou radost.

3

Interval výcviku

Výcvik psa je úspěšný a efektivní pouze tehdy, je-li veden řádně a hlavně pravidelně. Pravidelnost nelze jednoznačně určit. Interval výcviku se u každého plemene a psího jedince liší. Někteří jedinci jsou velmi bystří, některým to naopak déle trvá.
Výcvik se také liší od povahy psa. U loveckých plemen je výcvik mnohem obtížnější a náročnější, kdežto u ovčáckých plemen je výcvik méně náročný, protože pes má v sobě pudově zakořeněnou poslušnost vůči svému pánovi.

4

Cvičiště pro psy

Máte-li psa a jste začátečník, doporučujeme, abyste se obrátili na profesionální cvičitele. V každém větším městě existuje cvičiště pro psy, kde výcvikové kurzy vedou zkušení lektoři.
Výcvikové kurzy nejsou finančně náročné. Cyklus deseti výcvikových hodin vyjde přibližně na 1 000 Kč. Jedna výcviková hodina stojí v průměru 100 Kč. Tato částka je pouze orientační, v každém městě jsou jiné sazby. Během základního výcviku byste měli psa naučit přivolání, základní povely poslušnosti, stav odložení. Rovněž by měl pes projít socializací a naučit se chovat a vycházet s cizími psy. Výcvik totiž probíhá ve skupinách, kde je 8 - 10 psů. Při výcviku pejska vám přejeme hodně trpělivosti a štěstí!

Komentáře

Problém s knučením

Potřebuju poradit. Mám psíka je to jezevčík který má 7 měsíců. Nemužu ho nechávat doma protože jak zavřu dveře od domu tak strašně začne knučet a štěkat. Bydlíme v bytě a sousedi to už davajou najevo že jím to vadí. Dávám mu jeho hračky ale on si toho ani nevšimne. Tak potřebuju poradit jak ho to mám odnaučit . PIŠTE PROSÍM NA MůJ E-MAIL tomizek@seznam.cz DĚKUJI......

je to super pomohlo mi to

5

je to super pomohlo mi to

ahoj je mi 12 a chtěla bych

5

ahoj je mi 12 a chtěla bych prosím poradit ,mám fenečku Rinušku která ale žije u babičky, jdu tam tak 1-2 týdně je jí asi 10 let a je z útulku umí už pac ,sedni,lehni,zustaň,ke mě,štěkej a převal se (převal se =1 sud).nevím jestli neni moc stará na to abych s ní cvičila dál a jaké cviky pro psy.Táta mi říka že starého psa novým kouskům nenaučíš ale já si to nemyslím .Rynuška je velmi čilá fenka a má dostatečný prostor a výběh.prosím o radu předem děkuji Viktorie

Pejsek se dá cvičit v každém

Pejsek se dá cvičit v každém věku, tak proč ne :) Jste šikulky, Rinuška to jen dokazuje, a pokud vás to baví a jde vám to, tak směle do toho.

Myslím si že když ti táta

Myslím si že když ti táta říká že starého psa novym kouskům nenaučíš je pravda..Ale já mám 5 letyho pejska Salinku a za tento rok umí agility cval klus krok a tahat je šikovná a neřekla bych že ho ničemu nenaučíš....

Já už bych jí necvičila.. ;)

Já už bych jí necvičila.. ;) Už je stára a jen by\ jí to obtěžovalo ;)

Ahoj skus ji naucit

Ahoj skus ji naucit mrtvolku,zatancuj a bubbly

Dobrý den, chtěla bych se

Dobrý den, chtěla bych se zeptat, jak vycvičit psa, když je hrozně bojácný. Stačí, když se na něj hlasitě zavolá a hned se krčí u země a klepe. Od malička mu nikdo neubličoval..nevím si už vůbec rady. Děkuji za radu.
Veronika

Chtělo by to zvýšit mu

Chtělo by to zvýšit mu sebevědomí.. Jestli má pejsek zájem o hru trřeba na přetahování o hadr nebo provaz - musí vyhrávat.
Když se bojí a krčí se u země tak ho hlavně neutišujte a nehlaďte, pes si to totiž vyloží jako že se opravdu něco děje a vaše hlazení si může vyložit jako pochvalu a bude příště ještě víc kňučet.
Ale jestli je to nějaká miniaturní rasa, tak v těch se moc nevyznám.. :(

Dobrý den, máme doma tři a

Dobrý den, máme doma tři a půl měsíční fenku Tosa inu. Je opravdu moc chytrá a učenlivá a poslušná.Jediné co mi dělá starost je její kousání mého manžela. Je to jediný člen naší rodiny u kterého si neodpustí zakousnutí do ruky, kdykoliv si s ní hraje. Je to docela bolavá hra, protože má hodně ostré zoubky. Já jsem ji od začátku takové chování nedovolila a teď to ani nezkouší. Manžel si s ní vždy hrál divočejším způsobem a teď nevíme jak ji to odnaučit. Naše fenka má už teď dvacet kilo, takže bych tento problém potřebovala řešit co nejdříve. Byla bych moc vděčná za radu. Předem děkuji.

Je docela blbé, že jste to

Je docela blbé, že jste to nechali nebo nezměnili tak dlouho, ale stalo se už. Měl jsem s mojí fenečkou podobný problém, už když byla malá, takže vím jak to štípne, nicméně nejvíc mi pomohlo ji říkat: "au!" a klidně brečet, ukázat jí, pěkným způsobem, že mě to bolí, klidně se sfalit na zem a na oko začít brečet, šteňata mají nutkání, ze smečky, že když slyší někoho brečet, jít za ním a zjišťují, co se děje. Jiné řešení je prostě hodně nepříjemně menit tón hlasu, ale toto opravdu volte spíše krajně, pokud možno. Na druhou stranu, když vidí co se s ní, při příliš divoké hře děje nechápu, proč "blbnul dál", takže taky vzpamatovat manžela.

Hodně štěstí a úspěchu a určitě mi napište, jestli Vám to pomohlo.

Dobrý den, děkuji moc za

Dobrý den, děkuji moc za odpověď. Přečetla jsem si ji až dnes. Tak je pravda, že jsem od samého začátku dávala vinu svému muži. Teď už pokousané ruce nemá. Naše fenečka měla nedávno pět měsíců, je z ní už skoro třicetikilový obřík. Je moc hodná a učenlivá. Sice s manželem pořád řádí, ale na povel "nesmíš" je schopna uvědomit si, že stačilo a nechá toho. Také jí narostly už druhé zoubky, které zdaleka nejsou tak ostré. Je to naprosto klidný a nekonfliktní pes. I vůči ostatním pejskům se chová přátelsky, ikdyž na ni vrčí nebo štěkají.I dvoukilový Jorkšírek je její kamarád. Musím přiznat, že jsem se ze začátku bála. Už kvůli tomu, že Tosa Inu je řazena mezi "bojová plemena" a taky vzhledem k její velikosti v dospělosti. Ale, když se podívam ve svém okolí, kde je spousta různých ras pejsků. Vidím jak na nás štěkají a vrčí, když jdeme okolo. A mě jde pes naprosto klidně u nohy a něco takového ho vůbec nehozhodí. Myslím, že jsme vybrali dobře. Tosa Inu je naprosto vyrovnaný, inteligentní pes, který neštěká, ale idkyž nemá potřebu neustále lítat kolem plotu a štěkat, má všecho dobře pod kontrolou. Leží si na svém místečku a jedním očkem neustále pozoruje svoje okolí. Vzhlem ke své velikosti je schopna vzbudit dostatečný restekt a nezvaná návštěva si ještě ráda svoji návštěvu u nás rozmyslí.:-))))) Mějte se krásně. Přeji všem majitelům pejsků, aby ze svých mazlíčků měli stejnou radost jako my z naší Keirynky.

Dobrý den chtěla bych se

Dobrý den chtěla bych se zeptat jak mám psa odnaučit štěkání na kolemjdoucí?Je to hrozně nepříjemné když někdo jde a hned začně stěkat.Chápu že hlídá dům.....Anne je jinak v pořádku ale jen to štěkání je problém........Děkuji za odpověď

Ahoj.U pejsků je štěkání

Ahoj.U pejsků je štěkání přirozený způsob vyjadřování.Někteří pejsi štěkají bezdůvodně .Pro odnaučení těchto nežádoucích projevů je třeba zjistit co pejskovi vadí.Pokud chceš pejska odnaučit na lidi štěkat,tak zkus tohle:Když pejsek začně štěkat,tak vykřikni nějaký povel proti štěkání např:neštěkej a sevři mu tlamu prsty na několik minut pokud pejsek bude zase štěkat tak pořád říkej to samé slovo proti štěkání a sevři mu tlamu aby se naučil že štěkat nemá.

Dobrý den můj pejsek je

Dobrý den můj pejsek je hrozně agresivní jen ho chci pohladit a hned vrčí kouše a vystrčuje tesáky nikdo mu nikdy nic nedělal.....Prosím pomocte

Pravděpodobně se jedná o

Pravděpodobně se jedná o agresivitu ze strachu. Jistě si říkáš, z čeho by můj pes měl mít strach. Asi má nějaké špatné zkušenosti z mládí, někdo ho bil jako malé štěně. Ale k tomu, aby vznikla agresivita ze strachu nemusí být štěně v mládí týráno. Každé narozené štěně prochází velice brzy obdobím tak zvané socializace a to ve věku již od třech týdnů do několika měsíců věku. V tomto období se seznamuje se všemi okolními podněty, začíná vnímat prostředí, ve kterém se pohybuje, člověka, ostatní psy i jiná zvířata. Pokud v tomto období dojde k dramatickému omezení vnímání - například se jedná o nechtěně narozená štěňata, která majitel nechá vyrůstat bez jakýchkoli kontaktů v omezeném prostoru /kotec, bouda, zahrada/, odkud se prakticky nedostanou až do věku několika měsíců, či let a pak dojde k dramatické změně prostředí - nový majitel je zavede do společnosti jiných psů, vezme psa na vodítko do rušného prostředí ulice, či okolního automobilového provozu, pes se ocitá zcela zmaten v prostředí nových podnětů a reaguje na ně nepřiměřeně, často i agresivitou. Odstranění těchto problémů - resocializace, je velmi obtížná a u každého jedince individuální. Vyžaduje trpělivé uklidňování zvířete a pomalou, postupnou cestu. V některých případech je prakticky neproveditelná a pro zvíře je lepší ponechat ho v pro něj přijatelném prostředí, které mu vyhovuje, ale netrpí. Proto dobrá rada, vždy pokud si pořizujete nové štěně či dospělého psa, snažte se co nejpodrobněji zjistit z jakého prostředí pochází a posuďte dobře svoje vlastní možnosti, jak se mu budete moci věnovat.

Dobrý den, nedávno jsem

Dobrý den, nedávno jsem dostala ročního pejska který byl hodně zanedbávaný..už celkem poslouchá na jméno, přinese míček a trochu zvládá i povel "sedni"...ale mám obrovský problém s tím...že pejsek útočí na ostatní pejsky..nechá napokoji jen feny...ale jakmile potkáme psa..mám co dělat abych ho udržela..pokaždé na něj za to řvu a občas dostana i "facku" přez krk...ale stále se nic nezměnilo...existuje nějaký způsob jak ho to odnaučit?? je to ovčák křížený s rotvajlerem a chrtem...předem děkuji za radu

ahoj chtěla bych se zeptat na

ahoj chtěla bych se zeptat na něco ,máme doma fenku bernskeho salašnického psa je moc hodna když je s námi ale jakmile se k ní přiblíží nějaký cizí pes okamžitě začne vrčet a nic nepomáhá,chtěla bych s ní chodit na cvičiště ale mám strach že něco udělá ostatním psům ,co s tím?

Dobrý den máme fenečku

Dobrý den máme fenečku Bišonka má 7. měsícu .A uš nevím jak na ní neposlouchá dělá loužičky doma i když sní chodíme 5 krát deně ven poradími někdo předem děkuji

no dejte noviny a když se

no dejte noviny a když se vičůrá jinam tak ji musíte vzít dát ji k tomu místu a trochu přetáhnout přez zadaček,ale jen troch ,aby to nebilo tírání pak když se vám vičůrá na noviny dejte ji odměnu,nebo ji jen pohladte a pochopí,že je pochválena a bude ty potřeby dělat tam
:)

Choďte častěji, my s 2

Choďte častěji, my s 2 měsíčním chodíme i 10x ( :( ) i v noci :/

Chtěla bych se zeptat, jak

Chtěla bych se zeptat, jak mám naučet mého labradora štěkat na povel? děkuji moc =)

jabi sem chtěla vědět jak se

5

jabi sem chtěla vědět jak se cviči ořišci jestli se cviči dobře nebo špatně

Dobry den ja mam u sve

Dobry den ja mam u sve babicky psa je mu asi tak 5 a je z utulku a ja bych ho chtela naucit jen zakladni poveli ale mam problem ze nesnese ve svem okoli jineho psa vzdy kdyz deme na prochazku a jde okolo jiny pes tak po nem vyjizdi a ja se bojim jit s nim na cvicak aby tam nekomu neublizil...

Dobrý den nevim si rady a moc

5

Dobrý den nevim si rady a moc si přeju psa,ale mamka se bojí,že se o něj nebudu starat a já mám morče a o to se starám dobře a já sem blázen do zvířat já vím že to je blbá otázka,ale já jsem zoufalá prosím poraďte mi nevím si rady pište mi prosím na E-mail vikykassaypupicek Děkuji Viktorie

Dobrý den to jsem zase já

Dobrý den to jsem zase já nevíte jaký plemeno psa je na seznamu.cz děkuji Viktorie

Rasl teriér.

Rasl teriér.

Dobrý den je mi 10 a mám

5

Dobrý den je mi 10 a mám ročního pejska Čikíska je to kříženec a nechce mě poslouchat nereaguje když ho zavolám ale všechny ostatní poslouchá. když neposlechne víckrát dojde mi trpělivost a fláknu ho ale přitom ho tak miluju. Přet Čikískem jsem měla Ferdu taky křížence který mě poslouchal ale když mi došla trpělivost tak sem taky flákla a potřebuji vědět jak se mám k 4ikouškovi chovat a nebo mubude stačit sním chodit každý den na dlouhou procházku. Ďekuji Kačka.

dobrý den, malého pejska a je

4

dobrý den, malého pejska a je mi 12 a je to Německý ovčák a chtěla bych se zeptat nevím jestli ho budu muset cvičit nějak těžce nebo vše pochopí sám? děkuji Adélka

jestly ho chces mít

jestly ho chces mít vycviceneho tak budes muset mu davat aspon zakladni povely sedni lehni k noze zustan to uplne staci a urcite te to stenatko bude poslouchat :)

Přidat komentář

Obsah tohoto pole je skrytý a nebude veřejně zobrazen.
 
 Jak poznat kvalitní a nekvalitní matrace
 Jak na dýni v kuchyni | recepty
 Jak a kdy správně řezat hortenzie
Řez hortenzií je tak trochu věda, jelikož existuje několik druhů a v podstatě každá odrůda vyžaduje svůj specifický...

Emailový zpravodaj