Jak správně používat jídelní hůlky

Kde jídelní hůlky (japonsky hashi) koupit? Lze je zakoupit ve specializovaných internetových obchodech, díky rozšíření japonské a čínské kuchyně dnes také v hypermarketech v regálech s příbory. Cena se pohybuje od 5 Kč u nejlevnějších jednorázových modelů až po 100 Kč u lakované varianty. Konec hůlek je zásadně silnější, hranatý (čtverhranný), spodní konec tenčí a buď kulatý (čínské hůlky), nebo špičatý (japonské hůlky). Čínské hůlky jsou zpravidla delší než japonské. Nejčastěji narazíte na hůlky z bambusu. A jak je správně držet?

2.75
Průměr: 2.8 (4x)
Váš hlas: Není

1

Ke konzumaci jídla hůlkami potřebujete pouze jednu ruku. Hůlky držíme v pravé ruce. Hůlky držíme spíše na konci než uprostřed. Silnější konce hůlek jsou u sebe.

2

Hůlky tvoří dvě části - pevnou a pohyblivou. S jednou nepohybujeme (spodní hůlka), s druhou hůlkou ano (vrchní hůlka), pomocí ní kousky jídla přichytáváme.

3

První hůlka by měla být mezi palcem a spodní část se opírá o špičku prsteníku.

4

Položení druhé hůlky je mezi palcem a špičkou druhého a třetího prstu. Hůlku držíme stejně jako bychom drželi tužku.

5

Použité hůlky nepokládáme na stůl. Položíme je buď na chopsticks rest, kobylky, nebo do misky.

6

Hůlky do misky s jídlem nezapichujeme. Je to hrubě nezdvořilé.

7

Hůlkami neťukáme o stůl, nádobí ani jednou hůlku o druhou.

8

Jídlo hůlkami uchycujeme, ale nepřehrabujeme.

9

Jídelní hůlky neolizujeme.

10

Podle čínské etikety nechat jídelní hůlky v misce rozevřené do tvaru písmene "V" je nezdvořilé, neboť tento tvar je považován za symbol smrti.

Ochutnejte pravé sushi a dopřejte si úžasný kulinářský zážitek. Vyberte si například sushi set či jídla z woku a nechte si jídlo přivézt až k vám domů nebo do práce. Rozvoz sushi a jídel v Praze – to je Sushi Time Praha. Více na webu www.sushitime.cz.

Komentáře

Přidat komentář

Obsah tohoto pole je skrytý a nebude veřejně zobrazen.
 
 Jak ozdobit velikonoční vajíčka polepením provázky
 Jak pěstovat levandule
 Jak upéct tvarohového beránka s citronovou polevou | recept

Emailový zpravodaj