Jak vybrat povinné ručení

Povinné ručení nebo také pojištění odpovědnosti z provozu vozidla je zákonnou povinností každého majitele vozidla, který toto vozidlo hodlá využívat na pozemních komunikacích. Díky tomu je toto pojištění nabízeno velkým množstvím různých společností – pojišťovny, specializované společnosti a mnoho dalších. Abych vám výběr usnadnil, sepsal jsem v několika bodech základní rady, které mohou při výběru povinného ručení pomoci.

3
Průměr: 3 (1x)
Váš hlas: Není
Lehké

1

Zjistěte si základní údaje o vašem vozidle – druh vozu, objem motoru v kubických centimetrech, stáří vozidla, případně i jeho výkon.

2

Ujasněte si, za jakým účelem auto budete provozovat a která rizika mohou nastat. Dle toho se posléze zaměřte na výběr doplňkových služeb.

3

Pokud se nejedná o vaše první povinné ručení, zajistěte si podklady od toho minulého. Právě z těchto dat se určuje možná sleva nebo bonus k novému povinnému ručení. Bonus je možné uplatnit i při přechodu mezi různými poskytovateli povinného ručení.

4

Buďte připraveni na to, že některé pojišťovny určují výši pojistného dle dalších parametrů – majitelova zkušenost s řízením aut, jeho nehodovost, jeho stáří, bydliště nebo profese.

5

Velkým vodítkem jsou sazby povinného ručení. Ve srovnávacích tabulkách si můžete zjistit, jaké jsou limitní ceny (minimum a maximum) pro daný objem motoru od různých poskytovatelů. Ceny nejsou založeny na detailních informacích o vaší osobě či vozidle, proto se ve výsledku budou lišit, ale jako odrazový můstek a pro představu o cenách je srovnávací tabulka pro povinné ručení vynikající.

6

Nyní si nechte zpracovat možné nabídky od několika pojistných ústavů. Velkou výhodou při porovnávání je kalkulačka pojištění vozidel. Porovná nezávisle na poskytovateli výši a služby jednotlivých pojišťoven a zákazník tak má jasný přehled.

7

Pokud jste si díky kalkulačce vybrali několik favoritů, důkladně prozkoumejte jejich nabídku a nebojte se ozvat přímo konkrétní pojišťovně, pokud vám něco nebude jasné. Dejte si dobrý pozor na klasické triky v podobě hvězdiček a výluk z pojistného plnění (případy, které vylučují povinnost pojišťovny vyplatit peníze za poškození nebo nehodu).

8

Jestliže již máte výběr ukončen, ještě si pro jistotu zkontrolujte doplňkové služby, výši pojistného plnění a znovu si projděte celou smlouvu. Jakmile jste si jisti, že všemu rozumíte a vše vám vyhovuje, můžete pojištění sjednat.

9

První rada na závěr: každoročně si nechte cenu pojištění přepočítat – díky tomu, že vaše vozidlo stárne, snižuje se jeho cena a tedy i cena povinného ručení.

10

Druhá rada na závěr: pokud nejste spokojeni s výší vašeho pojistného, ale nechcete přecházet k jinému poskytovateli, nebojte se ozvat. Řekněte, že jste se službami spokojeni, ale naprosto vám nevyhovuje cena. Pokud se pojišťovna nebude ochotna na něčem domluvit, pohrozte odchodem ke konkurenci.

Další informace o pojištění automobilu a jeho výběru můžete najít na webu iruceni.cz. Zde také můžete využít zcela zdarma kalkulačku povinného ručení a vypočítat si tak, jaká nabídka je aktuálně pro Vás a Vaše vozidlo nejvýhodnější na trhu. Dále přímo zde můžete povinné ručení u jakékoliv pojišťovny sjednat.

Komentáře

Přidat komentář

Obsah tohoto pole je skrytý a nebude veřejně zobrazen.
 
 Jak pěstovat levandule
 Jak upéct tvarohového beránka s citronovou polevou | recept
 Jak ozdobit velikonoční vajíčka polepením provázky

Emailový zpravodaj