Jak vyrobit originální cukrové dekorace – zimní i vánoční

Cukr na Vánoce používáme hlavně při pečení cukroví. Ale nepřipomínají vám jeho krystalky třpytivý sníh? Toho se dá velmi dobře využít. Stačí větší či menší skleněná nádoba, lepidlo, čtvrtka a šikovné ruce.

2.5
Průměr: 2.5 (2x)
Váš hlas: Není
Lehké
1 - 1000 Kč
10 až 30 minut

Co je potřeba

skleněná nádoba (akvárium, koule, větší sklenice atd.)
krystalový cukr
lepidlo
čtvrtku
nůžky
tužku
izolepa

1

Nejdřív si rozmyslíme, jaký motiv chceme na sklo nakreslit. Já použila rampouchy na horní okraj akvária a dolů kopečky připomínající sněhové závěje. Ale můžete na skleněnou stěnu namalovat i sněhové vločky či ledové květy. Nyní štětcem nanášíme lepidlo do požadovaného tvaru a ihned zasypáváme cukrem. Necháme zaschnout a zopakujeme na všech stranách zdobeného předmětu.

2

Motivy vystřihneme a prostřihneme všechny otvory. Nezapomene po stranách dokreslit záložky, o které dekorace opřeme, aby nepadaly dozadu.

3

Nyní papírové dekorace narovnáme do nádoby. V případě potřeby je ke dnu přilepíme izolepou. Vše zasypeme krystalovým cukrem. Vyleštíme stěny nádoby a je hotovo. Vystavujeme nejlépe na dekoračním tácu – kvůli opadávajícímu cukru.

Tipy

Používáme lepidlo, které po zaschnutí zprůhlední – např. Herkules. Ozdobit můžete třeba celou sadu skleniček určených na vánoční stůl. V tomto případě se ale vyhněte dekorování horního okraje, kde se skleničky dotýkají rty.

Varování

Nenanášejte příliš silnou vrstvu lepidla, jinak bude při zasychání stékat a vytvářet nevzhledné cákance.

Komentáře

Přidat komentář

Obsah tohoto pole je skrytý a nebude veřejně zobrazen.
 
 Jak poznat kvalitní a nekvalitní matrace
 Jak udělat kuře Marengo | recept
 Jak odstranit zápach ze psí tlamy

Emailový zpravodaj