Jak vystavovat psa

Psí výstavy - přehlídka krásy našich čtyřnohých kamarádů. Přesněji řečeno čtyřnohých kamarádů s průkazem o jejich původu. Vlastníte-li pejska s rodokmenem, vezměte jej na výstavu. Předsudky, že se jedná o akce, které nemají s kynologií nic společného, jsou nepravdivé.

3.333335
Průměr: 3.3 (6x)
Váš hlas: Není
Mírný
30 minut a více

1

Výstava

Výstavy psů slouží k posouzení psích jedinců s průkazem původu. Účast na výstavě je jednou z nezbytných podmínek pro uchovnění psa. Výstavy psů slouží nejen k posouzení krásy psích zástupců jednotlivých plemen, ale slouží také k udržení kvalitních rodových linií. Nebojte se a hoďte předsudky za hlavu, výstava psů je báječný zážitek pro každého chovatele.

Rozlišujeme několik druhů výstav:

- klubové
- okresní
- krajské
- národní
- světová

Světová výstava je ohodnocením nejvyšším, ale každá výstava hraje v ocenění kvalit psa svou roli. Na stránkách Českomoravské kynologické unie dále jen ČMKU, naleznete přehled všech výstav konaných v ČR pro tento a následující rok. Se svým čtyřnohým kamarádem se můžete zúčastnit kterékoliv z nich. Nemusíte například projít klubovou výstavu, abyste se mohli zúčastnit krajské. Pokud jdete s pejskem poprvé na výstavu, můžete jít rovnou na národní.

2

Přihláška

Samotná účast na výstavě je podmíněna řádným vyplněním a odesláním závazné přihlášky. Přihláška se většinou odesílá v tištěné podobě, odeslání v elektronické podobě umožňují pouze některé národní výstavy včetně výstavy světové. Součástí přihlášky je potvrzení o zaplacení registračního poplatku. Většinou se registrační poplatek pohybuje v rozmezí 500 - 1 000 Kč za jednoho psa.

Jak vystavovat psa

3

Příjezd

Pokud jedete na výstavu poprvé, připravte se, že vyzvednutí registrace, pořadového čísla a katalogu trvá nějaký čas. Dostavte se na místo konání výstavy alespoň 30 minut před jejím zahájením. Zároveň si s sebou vezměte očkovací průkaz psa, musíte doložit, že pes byl řádně očkován.

4

Co si vzít s sebou

Doporučujeme, abyste si na výstavu vzali přepravku, odkládací klec, psí stan nebo alespoň pelíšek pro svého psa. Lepší je odkládací klec, přepravka nebo psí stan, kde můžete svého psa zavřít. Váš pes může být mírumilovný jedinec, ale pamatujte, že ostatní přítomné psy neznáte. Navíc samotný průběh výstavy představuje pro psa velký stres, který vyplývá z nového prostředí a přítomnosti velkého množství dalších psů. Vezměte si s sebou také misku na vodu pro svého psa.

Vy se vybavte dostatečným množstvím tekutin a stoličkou, nejlépe skládací rybářskou židličkou. Výstava může trvat celý den a vystavuje se v pavilonech výstavišť nebo ve venkovních areálech a zde nejsou žádné možnosti k sezení.

5

Průběh výstavy

Připravte se, že výstava psů bude náročná také pro vás. Můžete strávit i několik hodin čekáním, než přijdete na řadu a budete pejska vystavovat v kruhu před rozhodčími. Vyhlášení budete pomocí čísla, které jste získali při vstupu na výstavu. Psa vystavujete pomocí vystavovací šňůry, nikoli obojku a vodítka. Vystavovací šňůru zakoupíte téměř na každé výstavě a cena se pohybuje v rozmezí 15 - 20 Kč.

Rozhodčí oceňují postoj psa, postavení těla při pohybu a celkový vzhled včetně výšky, kvality srsti a chrupu.

6

Závěr výstavy

Výsledek se dozvíte okamžitě. Rozhodčí diktuje své závěry hodnotící komisi, která vše zapisuje na místě. Pouze na diplom a ocenění (pohár, věcné ceny) musíte čekat až do samotného závěru výstavy vaší kategorie (kruhu).

Komentáře

Hezký návod. A kdyby měl

Hezký návod. A kdyby měl někdo zájem o mety nejvyšší, může si o nich přečíst v mém článku http://www.strihanipsunavarova.cz/7-nejprestiznejsich-psich-vystav-na-svete/

Přidat komentář

Obsah tohoto pole je skrytý a nebude veřejně zobrazen.
 
 Jak udělat zapečenou cuketu | recept
 Jak poznat kvalitní a nekvalitní matrace
 Jak poznat a koupit kvalitní olivový olej

Emailový zpravodaj