Jak využít chmel k léčivým účelům

Že se chmel pěstuje pro pivovarnický průmysl, ví snad každý. Použití v medicínské oblasti je méně proslulé. Léčivé účinky chmelu jsou známé hlavně v lidovém léčitelství. Pro výrobu piva a medicínské účely se používají pouze šišky samičích rostlin. Sbírají se na začátku zralosti, kdy ještě nejsou suché. V květních šiškách se nalézají chmelové žlázy, které produkují žlutou usychající lepkavou látku - lupulin. Tato chmelová moučka voní silně aromaticky a kořeněně, někdy až trpce.

4.25
Průměr: 4.3 (4x)
Váš hlas: Není
Mírný
1 - 1000 Kč
30 minut a více

1

Pro uklidňující účinek a kvalitnější spánek si uvařte čaj z chmele

Dnes je známo přes 150 aromatických látek chmele. Uklidňující účinek spočívá pravděpodobně v tom, že se při skladování chmele vytváří z humulinu a lupulinu alkohol. Je téměř jisté, že toto malé množství alkoholu nemůže mít samo o sobě tak velký uklidňující účinek. Je dost pravděpodobné, že po použití chmelové moučky jsou jejím působením vyprovokovány v těle další chemické procesy, které vedou k žádoucímu uklidnění a lepšímu spánku. Hořčiny a silice povzbuzují chuť k jídlu, ale dlouhým skladováním ztrácejí účinek.

2

Chmel jako protibakteriální prostředek

Nálev z chmele použijte k namáčení zábalů při kožních infekcích a při zraněních. Příznivě působí na vylučování estrogenních hormonů.

3

Oblasti použití

Poruchy spánku - přidejte chmelové šišky do koupele nebo pijte čaj. Neurotické potíže, kašel, křeče, při nechutenství (chmel podporuje vylučování žaludečních šťáv) - pije se čaj . Čaj s chmele pomáhá i při zánětu močového měchýře, proti neurotickým žaludečním potížím (při chorobách žaludku často doporučuje í plzeňské pivo).

4

Které účinné látky chmel obsahuje?

Látka, kterou vylučují žlázy chmelového květenství, obsahuje asi 80 procent pryskyřice a jeden až dvě procenta éterických olejů. Hlavními složkami pryskyřice jsou hořké látky - humulin a lupulin.

Komentáře

Přidat komentář

Obsah tohoto pole je skrytý a nebude veřejně zobrazen.
 
 Jak pěstovat levandule
 Jak ozdobit velikonoční vajíčka polepením provázky
 Jak upéct tvarohového beránka s citronovou polevou | recept

Emailový zpravodaj