Jak začít se stopováním

Potřebujete-li se přepravit z místa A do místa B, můžete využít několik dopravních prostředků. Liší se rychlostí a cenou. Stopování je variantou nejlevnější, patří k němu však odvaha a adrenalin. Už dávno však nestopují jen výletníci. Stopování vyžívají studenti i manažeři firem.

4.666665
Průměr: 4.7 (3x)
Váš hlas: Není
Lehké
Zdarma

1

Jak začít? Najděte si svou výpadovku

Stopovat se dá za každého ročního období i za každého počasí. Omrzliny na prstech nohou a nachlazení si však předem jistě rozmyslíte. I když je peněženka děravá a stopnutí si auta vyjde výhodněji. I při stopování v létě přinesete obět v podobě spálených rukou u několikahodinového držení zvednutého palce. Ale co už. Vše má přeci své plus i minus, tak proč se do stopování nepustit? Jak ale začít? Teď se projeví vaše orientační smysly. Stopovat v centru Prahy do Brna? No proč ne, ale jaká je šance, že narazíte právě na řidiče, který si jen nepovyjel na oběd? Ať už chcete, nebo ne, investovat do nějakého dopravního prostředku budete muset. S MHD se svezte co nejblíž k výpadovce nebo silnici, která vede do vaší cílové stanice. Tam budete mít rozhodně větší štěstí.

2

Připravenému štěstí přeje

Jak se dostat co nejrychleji do cíle? Dejte řidičům vědět, kam míříte. Nemusíte viset z mostu z transparentem v ruce, aby si vás všimli. Ani přemalovaný billboard s vaší podobiznou a šipkou mířící na vás není nutný. Ale nápad to je originální a určitě si jej schovejte na později. Bohatě vám postačí vystřižený karton a širokým fixem na něm napsané město nebo jeho zkratka. Budete-li mít během své túry zastávky, pak si připravte takových cedulek víc. Třeba i na zpáteční cestu.

3

Zvednutý palec: jsem stopař

Stopování je jednoduché. Zvednete palec ruky a čekáte, až vám někdo zastaví. Výhodu mají samozřejmě ženy, nad kterými muži slitují a od kterých očekávají i příjemnou společnost. Muži to mají těžší - pánská společnost při jízdě je určitě stejně vážená, ovšem u řidiček i řidičů zde jsou větší obavy. Řešení? Nechat si narůst dlouhé vlasy. Sice to na vás později určitě řidiči poznají, ale svůj účel to splní - řidič zastaví.

4

Kam si dát batoh

Cestujte s co nejmenším množstvím zavazadel. Bude se vám tak lépe pohybovat a vyvarujete se možným problémům, pokud je vozidlo osazeno více pasažéry. Nikdy si nedávejte batoh do kufru auta. I když se vám bude řidič jevit jako velký dobrák, můžete skončit s brekem. Zkušení stopaři o tom ví své. Vystoupili z auta a když si zašli ke kufru, řidič prostě ujel. I takový je svět. Obezřetnost je při stopování rozhodně na místě.

5

Jak udržovat konverzaci při jízdě?

Hrobové ticho je to nejhorší, co vás může potkat. Buďte komunikativní, ale ne příliš osobní. Snažte se udržovat příjemnou atmosféru při jízdě. Řidič vás pravděpodobně svezl proto, aby měl nějakého společníka, se kterým si prostě "pokecá". Proto veďte nenásilnou diskusi, snažte se najít téma, které vašeho řidiče bude zajímat.

6

Vystupování

Při vystupování si dejte záležet na tom, abyste pěkně poděkovali a popřáli řidičce či řidiči hodně štěstí. Nezapomeňte si vzít všechny své věci. Váš stop je u konce.

Varování

Buďte opatrní, stopování je nebezpečené. Stopujte raději v dvou, mějte u sebe telefon.

Komentáře

Pozor na místo, kde stojíte.

Pozor na místo, kde stojíte. Nemělo by se stopovat na dálnici (můžete dostat pokutu od policie a cesta vás vyjde dráž než autobusem). Také pokud svítí sluníčko, stoupněte si na slunce, ne do stínu. Je to sice nepohodlné, ale ve stínu vás osluněni řidiči nebudou vidět. Když jsme často cestovali domů z VŠ, osvědčilo se nám "zběsile" mávat, když jsme viděli řidiče s SPZ našeho města. Krajan je krajan :)

Dálnice

Na dálnici se to nevyplatí - obzvlášť ne v Rakousku. Policajti jsou ale vesměs vstřícní. Nám se stalo, že nás odvezli na odpočivku a řekli, abychom raději zkoušeli kamiony.

Přátelští jsou ve Slovinsku,

Přátelští jsou ve Slovinsku, navíc se dá s řidičem dorozumět v češtině. A kladně vítají Čechy v Zakarpatské Ukrajině, kde se našinec dobře zapsal.

Přidat komentář

Obsah tohoto pole je skrytý a nebude veřejně zobrazen.
 
 Jak udělat zapečené těstoviny s mletým masem a mladými kopřivami | recept
Recept na zapečené těstoviny s mletým masem a mladými kopřivami. Zapečené těstoviny je pohotové a dost oblíbené jídlo....
 Jak poznat u feny falešnou březost
 Jak pěstovat levandule

Emailový zpravodaj