Přejít k hlavnímu obsahu

Jak si přivydělat na mateřské

22. Září 2010

Mateřství patří ke šťastnému období v životě každí ženy. S příchodem mateřství se však razantně sníží příjmy. Výpadek v rozpočtu můžete dorovnat tím, že si na mateřské přivyděláte. Jak na to vám poradí následující řádky.

1
Mateřská Mateřská je dávka, která se vyplácí po dobu 28 týdnů. Vyplácí se jak po dobu těhotenství, tak i po porodu. Mateřská je dávka, která se vypočítáva ze základu mzdy (průměrují se příjmy za uplynulých 12 měsíců). Když je žena na mateřské, je to obdobný případ, jako by byla na nemocenské. V tomto období tedy nemůže pracovat na dohodu o provdení práce nebo pracovní smlouvu.
2
Rodičovská dovolená Jakmile skončí mateřská, nastupuje žena na rodičovskou dovolenou. Výše rodičovského příspěvku závisí na době, po kterou jej matka (může i otec) pobírá. Rodičovská dovolená může trvat 2, 3 max. 4 roky. Během rodičovské dovolené si může žena přivydělat jak na dohodu o provedení práce nebo na pracovní smlouvu, výše výdělku není omezena.
3
Kdy můžete práci vykonávat Zejména si ujasněte, kdy zvládnete při péči o dítě práci. Zda v průběhu dne, nebo spíše k večeru či v nočních hodinách.
4
Práce z domu nebo v terénu? Můžete si najít práci z pohodlí domova nebo můžete docházet za klasickou brigádou ven. V tomto případě si zajistěte hlídání pro své dítě. Čerpání rodičovského příspěvku je podmíněno tím, že dítě nebude umístěno v jeslích (maximálně po dobu 5 kalendářních dnů v měsíci) a ve školce nebude více než 4 hodiny denně nebo 5 dní v měsíci.
5
Práce z domova Z pohodlí domova můžete vyzkoušet: - práce na počítači (psaní článků, administrativa) - doučování (dětí,studentů SŠ, případně VŠ), záleží jen na úrovni Vašich znalostí - výuka hry na hudební nástroj - hlídání dětí (můžete hlídat ještě další dítě nebo děti ženám, které chodí do zaměstnání) - fotografování (prodej fotografií do tuzemských i zahraničních fotobank) - kosmetické služby (nehtová modeláž) - případně můžete zkusit dělat účetnictví (máte-li vzdělání a praxi v oboru)
6
Brigáda Pokud máte zajištěno hlídání dítěte, pak vám nic nebrání v tom, abyste zkusili klasickou brigádu. Práci hledejte a vybírejte ze spolehlivých zdrojů: www.jobs.cz www.prace.cz www.grafton.cz
Autor: chiquita
Hodnocení
Pavla Dostálová (neověřeno) | Ne, 06/23/2019 - 09:09

Já si myslím, že velmi dobré rady. Když jsem byla na mateřské, tak jsem právě chtěla nějaký přivýdělek, který bych mohla vykonávat z domu... Abych tak se svým prckem mohla trávit co nejvíc času... Dalo to sice docela zabrat, ale nakonec se mi jednu takovou práci podařilo najít přes pracovní portál HitPrace.

Marie Kudláčková (neověřeno) | Po, 06/17/2019 - 03:59

Když jsem byla na rodičovské, tak jsem si přivydělávala právě tím psaním článků. Byl to dobrý přivýdělek. Během psaní jednoho z článků mi hlavou proběhla myšlenka, jestli bych se takovou prací nemohla třeba i živit. Tak jsem si o tom něco zjistila a hned po skončení rodičovské jsem začala s podnikáním. To byl ale jenom začátek. Dnes už podnikám v úplně jiném oboru a dokonce přemýšlím nad tím, že bych si založila offshore firmu. Jak taková offshore firma funguje je pěkně popsané například tady: https://crfinance.cz/offshore-spolecnost-se-vyplati-i-vam/

Radana Zavadilová (neověřeno) | Čt, 09/20/2018 - 21:25

Já už tedy na mateřské nejsem, ale když jsem na ní byla, tak jsem jako přivýdělek volila hlavně ty brigády. Podle mého názoru je to na mateřské vedle práce z domova asi ta nejlepší forma přivýdělku. Myslím ale, že kdybych neměla zařízené hlídání malého, tak bych ani na tu brigádu jít nemohla.

Vendula Pustějovská (neověřeno) | Po, 09/21/2015 - 11:06

In reply to by megan (neověřeno)

Dobrý den, prosím je ještě aktuální tento způsob výdělku jaký jste psala? Myslím to www.revolucnireklama.cz . Děkuji popř. za jiné doporučení.

Dobrý den, ráda bych se informovala o zřízení e-shopu, jsem na mateřské už rok a zásoby už se vyčerpaly. :-( Takže budu vděčná za jakoukoliv radu.

Další zajímavé články

Obrázek není k dispozici
Platíte u veterináře poměrně hodně peněz? Možná vás někdy napadlo, že by nebylo špatné, kdyby psi byli pojištění jako lidé a peníze by šly (i) z kapsy…
Obrázek není k dispozici
Potřebujete si ověřit, že vám zaměstnavatel vyplatil vaši čistou mzdu v plné výši? Vypočíst si čistou mzdu je poměrně jednoduché, pro ukázku připojuji…
Pro někoho je život v hlavním městě nutností kvůli vzdělání či práci, pro jiného splněným snem. Ať tak, či tak, jistě chce každý najít místo, kde se m…
Obrázek není k dispozici
Možná si myslíte, že se oblečení v dnešní době příliš přeceňuje, ale každý personalista vám potvrdí, že oděv a úprava zevnějšku hraje při přijímacím p…
Obrázek není k dispozici
Také nejste spokojeni s pracovní nabídkou, kterou vám nabízí naše republika? Není samozřejmě nutné zde přetrvávat a tak pokud se chcete mít skutečně l…