Přejít k hlavnímu obsahu

Jak vybrat zásnubní prsten

16. Květen 2013

Zásnuby jsou velice zlomovým okamžikem každého páru. Tento významný romantický okamžik se nezapomíná a je to významná událost pro celou rodinu. Není ale zásnub bez zásnubního prstenu. Který zásnubní presten vybrat? Poohlížet se po levných zásnubních prstenech, nebo naopak si dovolit luxus?

Co je potřeba

informace
změřit velikost prstu
peníze

1
Zásnubní prsten vybírejte podle materiálu. K dispozici máte chirurgickou ocel, stříbro, platinu anebo klasické zlato (bílé, červené anebo zlaté). Materiál vybírejte podle vkusu, případné alergie a finančních možností. Mezi nejdražší prsteny patří ty vyrobené ze zlata a platiny. Pěkný a levný zásnubní prsten z chirurgické oceli však můžete pořídit již za 300 korun.
2
Vhodnější jsou zásnubní prsteny s nadčasovým designem. Rok co rok se návrháři předhání s rozličnými kolekcemi zásnubních prstenů, které se řídí aktuálními módními trendy. Pozor však, nenechte se strhnout, zásnubní prsten po roce přece nevyměníte za nový.
3
Zásnubní prsten vybírejte podle velikosti, šířky a tloušťky. Ideální je, když přesně víte, jakou velikost prstenu potřebujete. Pokud to nevíte, tak použijte provázek s tužkou a změřte obvod prstu. Obvod prstu v mm se rovná velikosti prstýnku. Pakliže si nejste jisti ani tak, kupte si raději menší prsten, který pak můžete zvětšit, než naopak. Co se týče tloušťky a šířky, tlusté prsteny jsou kvalitnější, bohužel však nejsou pohodlné (celý den s ním rozhodně nevydržíte). Právě z těchto důvodů raději kupte zásnubní prstýnek o tloušťce 1,6–1,9 mm. Šířku zásnubních prstenů zlatníci rozdělili do 4 kategorií a je jen na vás, jaký typ prstenu se vám bude líbit. Pokud má vaše partnerka dlouhé štíhlé prsty, kupte jí spíše širší zásnubní prsten. Naopak v případě, že vaše partnerka má krátké širší prsty, porozhlédněte se po užším zásnubním prstenu.
4
Jaký prsten chcete? S kamenem anebo bez kamene? Do zásnubního prstenu může být zasazen briliant, zirkon, Swarovski krystal, drahokam anebo polodrahokam. I zde vybírejte podle svého vkusu, vkusu partnerky a samozřejmě i možností vaší peněženky. Nejkrásnější zásnubní prsteny jsou ty s briliantem, ale takové prsteny už něco stojí.
5
I když láska je neocenitelná, zásnubní prsteny si prodejci nechají pěkně nacenit. Cena je limitující pro většinu snoubenců. Zásnuby jsou jedinečnou životní událostí, na které by se nemělo šetřit, avšak jen málokdo si zcela běžně může dovolit koupit zásnubní prsten za 100 000 korun. Mezi nejlevnější prsteny patří ty z chirurgické oceli, které vás vyjdou na 300 korun. Stříbrné snubní prsteny koupíte již za 500 korun. Zlaté a platinové zásnubní prsteny jdou již do tisíců.

Pokud chcete na prsten něco vyrýt, neměli byste prsten kupovat na poslední chvíli, ale alespoň s měsíčním s předstihem.

Autor: chorche | Zobrazit autorská práva

Foto: emilien auneau, ID: 1168053, zdroj: sxc.hu

Hodnocení
donlabuznik (neověřeno) | Po, 06/24/2019 - 18:00

Já jsem nám zásnubní prsteny vybíral snad hodinu, protože mi skoro nic nebylo dobré. Nakonec se mi však jedna varianta zalíbila natolik, že jsem měl jasno hned v první sekundě.

hanka (neověřeno) | Út, 11/24/2015 - 15:31

Já se přítele ptala, jak vybíral zásnubní prstýnek :) Vzal můj prstýnek, který nosím na prsteníčku pravé ruky a s tím šel do zlatnictví. Moc dobře zná můj vkus, takže vybral jednoduchý a ne moc zdobený prstýnek s briliantem. Kamínek není nijak vystouplý, takže nemám strach, že bych o něco zatrhávala. Taky jsem mu už předtím několikrát ukazovala, jak by podle mě měl zásnubní prstýnek vypadat, ale to bylo vždy z legrace, vůbec jsem nečekala, že mě požádá o ruku. Takže buď to na místě partnera udělám stejně a nebo bych přítelkyni změřila obvod prstu pomocí šňůrky nebo něčeho, ideálně ve spaní :)

Paty2 (neověřeno) | Pá, 10/02/2015 - 14:39

Zdar, dík za článek. Budu teď přítelkyni nějaký vybírat, takže mi aspoň trochu pomohl ten článek. Zatím jsem se podíval na prsteny.cz a je to fajn webka, protože jsou tam ty rozměry, co jsem si jaksi neuvědomil, že musím změřit přítelkyni nějak prst. Myslíte, že je dobrý nápad zaúkolovat kamarádku? Protože přítelkyně v současné době kvůli práci nenosí žádné prsteny a ty co měla, tak jsou malé. Také se bojím, že pokud zamění práci, tak se jí "scvrknou" prsty. Myslíte, že se i zásnubní dají zúžit?

Ruzka25 (neověřeno) | Po, 09/07/2015 - 18:20

Zajímavý článek a s tím posunem v designu je to pravda. Schválně jsem si přečetla i diskusi pod článkem a prošla jsem si ty stránky s prstínky od Rýdla a wau, jako čumím, že má takový obrovský výběr těch prstenů. Nějak jsem se nezaměřovala ani na snubní ani zásnubní prsteny, protože jsem na to neměla čas, ale teď když už jsme se o tom s přítelem vyprávěli, že přece už chodíme spolu 4 roky, tak už se známe, tak se vezmeme, tak jsem si začala více všímat kamarádky a ty zásnubní a snubní prsteny, to vám je něco neuvěřitelné, kolik materiálů, barev, tvarů a vzorů, fakt velmi zajímavé.

Další zajímavé články