Přejít k hlavnímu obsahu

Jak poznat, že je čas na nové zimní pneumatiky

Otázka, kterou většina z nás řeší každý podzim. Měl bych si pořídit nové zimní pneu, nebo moje současné pneumatiky jsou ještě v „pohodě“? Zimní pneumatiky mají zásadní vliv na bezpečnost jízdy, proto v tomto případě zbytečně nehazardujte a před zimní sezónou promyslete, zda nepotřebujete nové. Ukážeme vám, podle čeho to snadno poznáte.

Co je potřeba

V České republice platí povinnost mít obuté zimní pneumatiky od 1. listopadu do 31. března, pokud je vozovka pokryta souvislou vrstvou sněhu, ledu nebo námrazy, případně lze předpokládat, že se na silnici tato vrstva může vyskytnout. Určitě ale nenechávejte nákup zimních pneumatik až na listopad. Zaprvé servisy bývají v tuto dobu dost plné a zadruhé nikdy nemáte jistotu, jestli nepřijde zima dřív. Mějte zimní pneu připravené v dobrém stavu dříve!

1

Kontrola, kontrola a zase kontrola

Nejdříve ze všeho pneumatiky důkladně zkontrolujte. Pokud naleznete závady (propíchnutí, nerovnoměrné opotřebení či jiné poškození), pak není co řešit a je na čase koupit nové. Stejně tak, pokud je pneumatika zpuchřelá nebo na ní jsou boule. Nezapomeňte taky na správný tlak huštění. V opačném případě vám hrozí, že si pneumatiky poškodíte.

Další věc je hloubka dezénu. Zákonem stanovená minimální hloubka dezénu je u zimních pneu 4 mm. Hloubku zjistíte buď měrkou, nebo v kterémkoli servisu.

2

Pneumatiky nezrají jako víno

I když se vnější znaky pneumatiky zdají v pořádku, tak přihlédněte také k jejich stáří. Obecně se nedoporučuje používat výrazně starší pneumatiky (přes 5 let). Skladování, zejména to špatné, má totiž také vliv na jízdní vlastnosti pneumatik.

Jejich stav je také přímo úměrný počtu najetých kilometrů, stylu jízdy a také terénu. Toto byste měli vzít v úvahu nejen při kontrole, ale i při rozhodování, kolik do nových pneumatik investovat.

Platí však jedno, nové, i kdyby nejlevnější zimní pneu je lepší, než staré a opotřebované. Nepodceňujte však jejich výběr, nevyplatí se to.

Autor: redakce | Zobrazit autorská práva

Návod obsahuje komerční sdělení. Autorská práva: https://pneu.extralevne-pneu.cz/

Hodnocení
Lenka Kloudská (neověřeno) | Pá, 09/13/2019 - 07:20

Já se třeba v pneumatikách zas až tak moc nevyznám. Vím o nich jen to, že je potřeba je dvakrát ročně vyměnit, ale tím to končí. To, jestli je už čas na výměnu za nové nebo ne se většinou dozvím až v servise, do kterého jezdím, tedy v tomto https://www.kfautoservice.cz/ Musím říct, že zatím ještě ani jednou mi tam neporadili špatně, takže jim věřím. :)

Tomáš Holotový (neověřeno) | Po, 07/22/2019 - 13:21

Já si kupuju na auto nový zimáky tak po 4 až 5 letech. Každý rok je kontroluju, a když jsou dobrý, tak je na auto dám. Víc jak 5 let je ale nemám, i když na pohled vypadají pěkně. Gumy si přezouvám doma sám. Mám v garáži veškeré vybavení včetně kompresoru s rozvodem vzduchu https://www.kompresory-vzduchotechnika.cz/potrubni-rozvody/ , tak mi jde přezouvání dobře.

Petr Renko (neověřeno) | Čt, 01/24/2019 - 12:00

Já střídám zimní a letní pneumatiky a vydrží mi 4 roky. Pak kupuji nové. Letos to zrovna vyšlo a musel jsem koupit nové zimáky z https://www.pneuok.cz/ , kde jsem našel nejlepší cenu na ty, které jsem chtěl. Rovnou jsem tam koupil i letní, protože ty bych na jaře musel taky kupovat.

Vlasta Nováková (neověřeno) | Čt, 12/06/2018 - 02:06

Díky za rady. Já letos měla asi docela štěstí, protože mě na špatný stav starých zimních pneu upozornil známý, který se v tom vyzná. A ještě, že tak. Protože kdoví jak bych dopadla, kdybych na nich celou zimu jezdila. Raději jsem si místo nich tedy koupila nové pneu a musím říct, že se na nich jezdí opravdu skvěle. Sama jsem byla až překvapená, jak je ten rozdíl oproti starým znatelný.

Další zajímavé články

Obrázek není k dispozici
Vzhledem k zákonům v naší zemi musí být většina vozů po zimní období vybavena zimními pneumatikami. Ty díky svým vlastnostem nejenom mnohem lépe zabír…
Robotický vysavač je výmysl 21. století, jehož existenci nejvíce ocení hospodyňky a všichni ti, kdo chtějí mít zase o jednu domácí práci, v tomto příp…