Přejít k hlavnímu obsahu

Jak pečovat o brýle

11. Březen 2014

Brýle jsou nejen důležitým dioptrickým pomocníkem, ale také stylovým doplňkem a mnohdy také nemalou investicí. Každé brýle vyžadují péči. Velký důraz se klade především na dioptrické brýle, u slunečních lze použít stejnou péči jako o dioptrické, obzvláště pokud máme sluneční brýle za mnoho tisíc korun. Díky pravidelné péči výrazně prodloužíme jejich životnost, je třeba ovšem dodržovat základní zásady péče o brýle.

1
1. Manipulace a nošení Velikost brýlí je uzpůsobena na tvar naší hlavy, nikdy brýle nenasazujte přes čepici a nedělejte úkony, při kterých by mohlo dojít k většímu roztažení nožiček. Při nasazování i sundavání používejte obě ruce. 2. Pouzdro Na brýle používejte pouzdro a naučte se do něj brýle vždy odkládat. Pouzdro noste vždy při sobě a pokaždé když brýle odložíte, tak do pouzdra. Při odkládání na jakýkoliv povrch nesmí dojít ke kontaktu čočky s tvrdým podkladem. Pouzdra vybírejte vždy pevná, aby vydržela i případné přisednutí nebo pád z výšky. 3. Čištění Brýle lze čistit dvěma způsoby. Jestliže se rozhodnete pro čištění svépomocí, tak si obstarejte hadřík z mikrovláken a roztok pro čištění brýlí, jiné prostředky používejte pouze v případě, když nebudete mít možnost použít tyto. Dalším způsobem čištění je ultrazvukem, na ultrazvukové čištění choďte pravidelně několikrát do roka a přímo do optiky. 4. Opravy Pokud dojde k poškození brýlí, tak navštivte optiku, nikdy je neopravujte sami, obzvláště ne v případě, kdy se na ně vztahuje záruka nebo servis. 5. Prevence Při aplikaci chemických přípravků vždy dejte pozor, aby se chemikálie nedostaly k brýlím. Nebezpečná je také mořská voda a velké výkyvy teplot. Pokud to jde, tak se snažte vyvarovat jakýmkoliv extrémním podmínkám i teplotám 6. Sluneční brýle Pokud používáte skleněné sluneční brýle s kovovými obroučkami, tak zde platí stejné podmínky jako pro brýle dioptrické. Pokud máte sportovní brýle, tak ty vyžadují pouze občasnou péči, obzvláště pokud jsou z pružných materiálů a lze jim měnit skleněné nebo plastové průhledy. Pro čištění ovšem opět používejte hadřík z mikrovláken.
Autor: chorche
Hodnocení
Vlastík Špetla (neověřeno) | Út, 09/17/2019 - 00:21

Tak takové rady se mi zrovna celkem hodí. Nedávno jsem si totiž koupil docela drahé sluneční brýle lacoste (je to snad poprvé, co jsem si koupil nějaký tak drahý doplněk) a byl bych docela rád, kdyby mi vydržely co nejdéle. Myslím, že když se budu řídit vašimi radami, tak tomu tak bude. :)

Další zajímavé články

Obrázek není k dispozici
Obrázek není k dispozici
Obrázek není k dispozici