Přejít k hlavnímu obsahu

Jak uvařit alsaské nudle | recept

Alsaské nudle | recept. Zajímavé spojení hrubších kousků z nudlového těsta s masovo-houbovou směsí. Recept na alsaské nudle pochází z nějakého starého časopisu, bohužel, nevím z kterého. Byl vystřižený a nalepený v letitém zděděném sešitku s recepty. Z nedostatku jiné inspirace jsem ho vyzkoušela a byla překvapena jeho chutí. Alsaské nudle jsou hodně syté, vzhledem k obsaženým houbám a česneku ho nedoporučuji na noc. Recept na alsaské nudle jsem upravila a nabízím ho k vyzkoušení.

Co je potřeba

- 475 g hladké mouky
- 2 vejce
- 250 ml vody
- 200 g masa z vepřové kýty
- 2 rajčata
- 100 g hub
- 4 stroužky česneku
- 1 cibule
- 2 lžíce sojové omáčky
- sůl
- pepř
- zázvor
- sádlo na pánev

1
Nejprve si připravíme těsto na nudle. Do prosáté hladké mouky přidáme vejce rozšlehané ve vodě, sůl, pepř a nejprve vidličkou, poté rukou vypracujme vláčné těsto. Těsto necháme odpočinout v chladničce nejméně 20 minut.
2
Maso z vepřové kýty nakrájíme na malé kousky (viz ilustrační fotografie). Místo kýty lze použít i jiné libové vepřové. Odpůrci vepřového masa si pokrájejí třeba kuřecí prsní řízky.
3
Pokud máme čerstvé lesní houby, očistíme je a pokrájíme na kousky. Houby mohou být i zmrazené, ale sušené houby se k přípravě alsaských nudlí nehodí. Vhodnější jsou tvrdší druhy.
4
Dvě středně velká rajčata pokrájíme na kousky. Můžeme je nahradit přiměřeným množstvím cherry rajčat, pokrm bude mít výraznější chuť. Dále budeme potřebovat pokrájenou cibuli a 4 stroužky česneku. Kdo nesnáší česnek a má tu možnost, nahradí česnek posekanými listy česneku medvědího. Chuť zůstane stejná a žlučník bude v klidu :)
5
Odleželé nudlové těsto rozdělíme na 5 stejných částí a vyválíme válečky. Ty dlaní následně zploštíme na 3 mm. Přivedeme osolenou vodu k varu a odkrajujeme nožem na prkénku nudle přímo do vroucí vody. Pracujeme velmi rychle, aby se uvařily všechny ve stejnou dobu.
6
Méně zručnější (já osobně to tak dělám) si nudle rozkrájejí rádlem na kuchyňské desce a následně oběma rukama vhazují nudle do osolené vroucí vody. Když nudle vyplavou, scedíme je, propláchneme studenou vodou a prozatím odložíme stranou.
7
Na hlubší pánvi si rozehřejeme sádlo a opečeme na něm kousky masa. Maso osolíme velmi mírně. Na závěr se přidává slaná sojová omáčka. Na opečené kousky masa přidáme houby, chvilku dusíme, houby pustí vodu. Po odpaření vody z hub přidáme všechny ostatní ingredience. Mícháme do změknutí hub. Na závěr ochutíme zázvorem a 2 lžícemi sojové omáčky. Na talíř položíme nudle a na ně kopeček masové směsi. Ozdobíme zelenou natí.
8
Autor: Mirka K. | Zobrazit autorská práva

Foto archiv Mirka K.

Hodnocení
Zdenka Palkova (neověřeno) | St, 10/16/2019 - 20:22

Muzete zaslat foto receptu ze sesitu? Pred cca 20 lety mi maminka jidlo pripravila k narozeninam a pak se recept ztratil.

Další zajímavé články