Přejít k hlavnímu obsahu

Jak si zjednodušit nákupy | rady a tipy

01. Říjen 2019

Jak si zjednodušit nákupy | rady a tipy. Nákupy zabírají dost času a když jsou nepromyšlené, zbytečně odsávají i naše finance. Zejména pokud vyhazujeme suroviny, které jsme nestihli připravit a ony se v chladničce zkazily. Jak si pravidelné nákupy zjednodušit, abychom doma měli vše potřebné, nic se nezkazilo, ale také nic nechybělo?

Co je potřeba

papír, tužka, nákupní seznam

1

Jakmile jakákoli položka dojde, připište ji na seznam. Doporučujeme používat několik barev. Jedna barva, to jsou suroviny, které potřebujete dokoupit co nejdříve. Nejčastěji jde o ingredience používané při vaření, smažení a pečení. Další barvou na seznam napište, co extra nespěchá. Do třetí skupiny přidejte to, co zrovna došlo, ale výhledově to potřebovat nebudete. Sem třeba patří obyčejné dřevěné špejle, které potřebujete jen při pečení vánočky, ale tu si dopřáváte jen dvakrát do roka. Položky z druhé a třetí skupiny pořizujte ve chvíli, kdy jsou ceny v obchodech příznivější. Seznam nezapomeňte po nákupech vždy zaktualizovat.

2

Vypozorujte, kolik sníte za určité období rýže, čočky, hrachu nebo těstovin: nakupujte jich raději větší množství, protože to vyjde levněji. Naopak brambory, ovoce a zeleninu kupujte častěji a v menším balení. Napište si seznam položek, které se vyplatí kupovat tehdy, když jsou v akci. Sem patří například toaletní papír, kuchyňské utěrky, prací prostředky, aviváž a další. Pořiďte je, jakmile jsou k dostání za lepší cenu, ačkoli je zrovna nepotřebujete.

3

Pokud objednáváte v internetových obchodech, porovnávejte kromě ceny zboží i poštovné a balné. Cílem je dostat se v součtu na nejnižší částku. Vyhlédněte si e-shop, kde kromě toho, co zrovna potřebujete, objednáte i další zajímavé zboží ve slevě, v akci nebo ve výprodeji.

Na druhou stranu se neukvapujte a nekupujte nic, o čem pochybujete, že to využijete, i kdyby cena byla jakkoli lákavá. Zbytečně se vám doma budou kupit věci, které zaberou místo a přidělají starosti.

Olga (neověřeno) | Pá, 11/08/2019 - 13:30

Já si nákup zjednodušuji tak, že se snažím co nejvíc nakupovat na internetu. Internet je skvělý pomocník na řadu věcí. Nedávno jsem například objevila second hand https://www.onlinesekac.cz/ kam můžu poslat oblečení, které už nenosím, takže jsem si po dlouhé době pořádně uklidila ve skříni.

Další zajímavé články