1

Tak tedy, jaký je rozdíl mezi zcizit a odcizit? Zapamatujte si, že odcizit znamená ukrást, zatímco zcizit znamená převést majetek, či právo na jinou osobu.

2

Jako příklad si můžeme uvést zloděje, který právě ukradl auto – Odcizil je. Zloděj auto odcizil je tedy správně. Pokud se však majitel automobilu, které řádně koupil, chystá auto prodat, nebo někomu darovat, chystá se auto Zcizit. V případě, kdy majitel své auto zcizí, nic špatného neudělal, pouze převedl vlastnická práva na někoho jiného. Až budete něco prodávat, nebo někoho obdarujete, můžete si říct, že právě zcizujete váš majetek. (Přesněji, zcizujete vaše vlastnické právo k dané věci.)

3

Rozdíl není opravdu moc znám, se záměnou těchto slov se proto můžeme setkat i u televizních moderátorů či na stránkách významných institucí, když si na to budete dávat pozor, určitě se s tím setkáte. Samozřejmě, že v neformálních podmínkách, mezi přáteli bude úplně jedno jaké slovo použijete, ale např. při písemném projevu, kontaktu s úřady atd. si na tyto drobnosti dávejte pro jistotu pozor.

Doufám, že vám tento text objasnil rozdíl mezi zcizit a odcizit a vy tak již budete vědět, jak daná slova správně používat.

Tipy

Málokdo si je rozdílu vědom, tak až bude vhodná příležitost, zkuste se někoho zeptat, zda ví, jaký je mezi slovy rozdíl.

Varování

Tento text slouží pouze informativním účelům.

Klíčová slova

Hodnocení

Vaše hodnocení: Žádné
4.555555
Average: 4.6 (9 votes)