1

Správná velikost míče

Než začnete míč využívat a používat jej jako cvičební pomůcku, uvědomte si, že je potřeba míč přizpůsobit vaší výšce. Doporučené rozměry jsou:

Vaše výška v cm Průměr míče v cm Obvod míče v cm
135 – 160 cm 55 cm 173 cm
160 – 180 cm 65 cm 204 cm
180 cm a více 75 cm 236 cm

2

Správný způsob sezení

Než začnete na míči cvičit, je potřeba, abyste na něm především správně seděli. Kolena musí být níž než pánev. Pánev musíte mít sklopenou vpřed (ne mít vypouklý zadek), musíte mít vzpřímená ramena a hrudník, hlavu držte vzpřímenou a ramena tlačte dozadu.

Délka sezení

Zpočátku správné sezení na míči moc nepřehánějte, protože výsledky cvičení na míči by mohly být přesně opačné. Tělo postupně na správný posed na míči zvykejte, doporučená délka cvičení je 10 – 20 minut.

3

Zahřátí

Než začnete na míči cvičit, je důležité, abyste se pořádně zahřáli.

1. cvik
Správně se na míč posaďte a nohy mějte mírně od sebe (cca na šířku boků), ze stran si míč přidržujte rukama. Začněte se mírně pohupovat, správně u toho dýchejte (pravidelně).

První fázi jste zvládli, stále se na míči pohupujte, jen si cvik mírně zkomplikujte tím, že do země střídavě ťukněte jednou a vzápětí druhou patou. Nezapomeňte se rukama přidržovat míče, abyste neztratili stabilitu.

Stále se pohupujte a střídavě ťukejte patou o zem, přidejte ke cviku obě ruce. Ty dávejte obě najednou vpřed, poté je křížem dávejte zase od sebe, neustále se na míči pohupujte a ťukejte patou o zem.

4

2. cvik

Posaďte se na střed míče a přidržte se rukama, nohu dávejte do strany. Tímto způsobem procvičte obě nohy, následně k nim přidejte ruce. Jakmile budete dávat nohu do strany, přidejte k tomuto cviku také ruku, kterou upažte.

V samotném závěru spojte oba cviky a několikrát je prostřídejte, nezapomeňte po každé sérii (po dokončení obou cviků) prostřídat strany.

Hodnocení

Vaše hodnocení: Žádné
4.5
Average: 4.5 (2 votes)