1

Předehřejte elektrický gril na středně vysokou teplotu. Nechte 10 minut předehřát, ujistěte se před pokládáním jídla na gril, že má dostatečnou teplotu. U některých grilů stačí pro předehřátí zapnout tlačítko ON, u jiných lze nastavit konkrétní teplotu. Zkuste 400 stupňů Celsia. Kabely grilu mějte v dostatečné vzdálenosti od kapalin.

2

Maso by před grilováním na elektrickém grilu mělo mít pokojovou teplotu. Dosáhneme tím větší šťavnatosti. Pokud bychom pokládali na elektrický gril maso, které jsme právě vytáhli z chladničky, zatuhlo by.

3

Jídlo pokládáme na elektrický gril za pomocí grilovacích kleští. Grilujeme do poloviny, poté obracíme. Potraviny, které jsou předvařené nebo nevyžadují tolik vaření, jako jsou párky v rohlíku a zelenina, grilujeme jen několik minut, zatímco maso grilujeme zhruba 20 minut. Steaky grilujeme zhruba pět minut na každé straně, samozřejmě podle tloušťky masa.

4

Elektrický gril vynikají zejména snadným čistěním. Už při koupi grilu proto sledujte, zda spirála grilu je snadno přístupná bez komplikovaného rozebírání. Pokud právě vybíráte elektrický gril, hledejte takový, který má masivní provedení a snadno rozebíratelnou konstrukci. Méně spojovacích prvků je zárukou vyšší životnosti elektrického grilu.

5

Potřebné nářadí pro péči o elektrický gril
Budete potřebovat grilovací kartáč a jemný čistící prostředek – speciální čistič grilů, houbičku. Nastavte regulátor na jeden z vyšších stupňů a zavřete poklop. Započněte proces vypalování. Ten obvykle trvá 10 minut, záleží na tom, jak je elektrický gril znečištěn. Setřete. Topné těleso má funkci samočištění. Topnou spirálu nakonec ale vyjměte.

Autorská práva ZDE

Hodnocení

Vaše hodnocení: Žádné
4
Average: 4 (3 votes)