Přejít k hlavnímu obsahu

Jak investovat do akcií

19. Prosinec 2009

Akcie jsou jedním z nejrizikovějších i nejvýnosnějších nástrojů kapitálového trhu. Jako investor do akcií si volíte vlastní investiční strategii - buď se kapitálovým trhem příliš nezajímáte - tzn. nakoupíte akcie a necháte ležet, nebo reagujete na změny nebo analýzy. Jak investovat do akcií?

Co je potřeba

návštěva brokera
základní přehled v akciích

1
Pokud ukažujete o tom, že byste investovali své finanční prostředky do akcií, na začátek se poraďte s někým zkušenějším. Neváhejte pozvat své přátele na skleničku, a přitom se zeptat, jak do akcií investovali oni. Druhou možností jsou semináře, které brokerské společnosti většinou pořádají zdarma.
2
Pro obchodování s akciemi budete potřebovat brokera. Může to být například Fio, Patria, Brokerjet či jiné. Broker je firma, která zprostředkovává vaše obchody s akciemi.Navštivte pobočku brokera a svěřte se o svém záměru investovat do akcií. Na první schůzce obdržíte investiční test. Ten prozradí, jaký jste typ investora. Vyplatí se odpovídat co neupřímněji.
3
Pokud se vám podmínky brokera zamlouvají, podepíšete komisionářskou smlouvu a obdržíte přístupová hesla ke svému novému účtu. Demoverzi účtu si můžete předem odzkoušet na webových stránkách vybraných brokerů.
4
Poté pošlete brokerovi peníze. Za ně nakoupíte akcie. Poplatky platíte za jednotlivé obchody, obvykle 1% z transakce. Obchodujete samostatně. Systém vás vždy upozorní, pokud vybočíte ze své zvolené investiční strategie.
5
Pokud budete potřebovat k dispozici peníze, pak můžete jednoduše své akcie prodat. Peníze dorazí nejdříve k vašemu brokerovi, ten vám je přepošle na bankovní účet.

Po šesti měsících od nákupu akcií nemusíte výnos danit, obchodujete-li v rámci dnů či týdnů, zisky dani podléhají.

Obchodovat s akciemi bez jakékoli investiční strategie se nevyplatí. Vidina snadného zbohatnutí může skončit ztrátou všech investic.

Neinvestujte peníze, o které se nemůžete dovolit přijít.

Autor: chorche
Hodnocení
Karel Gross (neověřeno) | St, 02/20/2019 - 20:36

Já nad tím, že bych začal investovat do akcií zatím teprve uvažuji, takže pokud se rozhodnu, že do toho půjdu, tak se mi takové rady určitě budou hodit. Díky tedy za ně. Je pravda, že investovat do akcií je to celkem risk, ale na druhou stranu ta vidina zisku je velmi lákavá. No, ještě uvidím.

Další zajímavé články

Obrázek není k dispozici
Obchodování s akciemi, dluhopisy a jinými cennými papíry je svým způsobem podnikání. Musíte mít vstupní kapitál, musíte být pracovití a ochotní věnova…
Obrázek není k dispozici
Aby mohla obchodní společnost vzniknout, fungovat a prosperovat, musíte do ní nejdříve investovat. Může se jednat o několik tisíc, ale taky o několik…
Binární opce jsou jedním z druhů obchodování na burze a skvělým finančním nástrojem pro vydělávání peněz na internetu. Jedná se o relativně „mladý“ dr…