Co je potřeba

návštěva brokera
základní přehled v akciích

1

Pokud ukažujete o tom, že byste investovali své finanční prostředky do akcií, na začátek se poraďte s někým zkušenějším. Neváhejte pozvat své přátele na skleničku, a přitom se zeptat, jak do akcií investovali oni. Druhou možností jsou semináře, které brokerské společnosti většinou pořádají zdarma.

2

Pro obchodování s akciemi budete potřebovat brokera. Může to být například Fio, Patria, Brokerjet či jiné. Broker je firma, která zprostředkovává vaše obchody s akciemi.Navštivte pobočku brokera a svěřte se o svém záměru investovat do akcií. Na první schůzce obdržíte investiční test. Ten prozradí, jaký jste typ investora. Vyplatí se odpovídat co neupřímněji.

3

Pokud se vám podmínky brokera zamlouvají, podepíšete komisionářskou smlouvu a obdržíte přístupová hesla ke svému novému účtu. Demoverzi účtu si můžete předem odzkoušet na webových stránkách vybraných brokerů.

4

Poté pošlete brokerovi peníze. Za ně nakoupíte akcie. Poplatky platíte za jednotlivé obchody, obvykle 1% z transakce. Obchodujete samostatně. Systém vás vždy upozorní, pokud vybočíte ze své zvolené investiční strategie.

5

Pokud budete potřebovat k dispozici peníze, pak můžete jednoduše své akcie prodat. Peníze dorazí nejdříve k vašemu brokerovi, ten vám je přepošle na bankovní účet.

Tipy

Po šesti měsících od nákupu akcií nemusíte výnos danit, obchodujete-li v rámci dnů či týdnů, zisky dani podléhají.

Varování

Obchodovat s akciemi bez jakékoli investiční strategie se nevyplatí. Vidina snadného zbohatnutí může skončit ztrátou všech investic.

Neinvestujte peníze, o které se nemůžete dovolit přijít.

Klíčová slova

Hodnocení

Vaše hodnocení: Žádné
3.5
Average: 3.5 (2 votes)