1

Vířivka

Vířivka neboli také spa je masážní bazén, který je určen k celoročnímu užívání. Vířivku můžete umístit kdekoli, do interiéru, zimní zahrady, na terasu nebo také na zahradu. Vířivky můžete zakoupit v libovolných rozměrech, tvarech, vyrobené z různých materiálů. Základem je rozmístění trysek pro správnou masáž jednotlivých partií těla, kvalita materiálů, ze kterých je vířivka vyrobena a také kvalita systémového řešení (motory, filtry apod.).

2

Tvar vířivky

Před samotným zakoupením bedlivě vybírejte tvar vířivky. Pamatujte, že vířivka se dodává jako celistvý kus, nikoli rozložená ve více kusech.

Většinou jsou vířivky vyráběny ve velikosti 2x2 m a ve tvaru čtverce. Samozřejmě jsou k dostání vířivky různých tvarů a rozměrů.

3

Typ vířivky

Vířivku můžete zakoupit zapuštěnou nebo nadzemní. Do zapuštěné vířivky je lepší přístup, nadzemní vířivka je mobilní a můžete ji přemístit na různá místa.

4

Materiály

Obal vířivky by měl být vyroben z vysoce odolného nejlépe cedrového dřeva. Povrchové úpravy dřeva mohou být různé, také nabídka barevných variací je velice rozmanitá. Dřevěné obaly jsou preferovány před plastovými. Jsou mnohem kvalitnější a designově povedenější než kryty plastové.

Vnitřní masážní část vířivky by měla mít povrch vyrobený z vysoce odolného akrylového materiálu.

5

Samonosná vířivka či nikoli

Doporučujeme koupi samonosné vířivky. V praxi to znamená, že vířivka má natolik pevnou konstrukci, že je schopna odolat hmotnosti vody a koupajících se osob. Konstrukce vířivky tak nepotřebuje zpevnění pomocí pěnové výplně.

Koupíte-li vířivku, jejíž konstrukce není dostatečně silná a je zpevněna pomocí pěnové výplně, pak počítejte, že vířivka bude značně těžší. Navíc v případě, kdy dojde k závadě, je velmi obtížné se k technologiím přes výplň dostat.

6

Filtrace

Filtrace je stěžejní záležitostí, jistě nechcete relaxovat ve znečištěné vodě. Doporučujeme filtraci tlakovou, protože čerpadlo žene pod vysokým tlakem vodu do filtrační vložky, která zachytí veškeré nečistoty.

Další a levnější možností je filtrace spádová, která je méně spolehlivá než filtrace tlaková, protože je zde mnohem větší šance, že nečistoty filtrací neprojdou.

7

Kryt

Součástí vířivky by měl být termokryt, který zabraňuje úniku tepla při nečinnosti vířivky. Nejvíce tepla totiž uniká přes vodní hladinu.

8

Hydroterapie

Vířivka je vhodným nástrojem nejen pro relaxaci, ale také pro hydroterapii. Vířivka je báječnou kombinací tepla, nadnášení vodou a masáže. Teplá voda rozšiřuje cévy a tím dochází k lepšímu prokrvení bolestivých partií.

Nadnášení, které způsobuje voda, zajišťuje menší zátěž pro svalstvo a klouby. Z těchto důvodů je vířivka vhodným nástrojem pro léčbu kloubů, kloubových výronů, svalového napětí a jiných lehčích onemocnění pohybového aparátu.

Hodnocení

Vaše hodnocení: Žádné
4
Average: 4 (1 vote)