Přejít k hlavnímu obsahu

Jak má vypadat faktura a co musí obsahovat

Začátek podnikání s sebou přináší nejen životní zkušenost, ale také spoustu povinností. Jednou z nich je správný způsob fakturace.
Jak má faktura vypadat a jaké náležitosti musí obsahovat vám poradí následující řádky.

1
Druhy fakturace Rozlišujeme dva druhy faktur: - faktura, kterou vystavuje fyzická osoba – podnikatel - faktura, kterou vystavuje soukromá společnost – s.r.o. nebo akciová společnost – a.s. V obou případech je nutné, aby vystavovatel faktur dodržoval určitá pravidla, která vyplývají ze zákona.
2
Hlavička faktury V záhlaví faktury je zapotřebí, abyste uvedli pořadové číslo faktury. Většinou udáváme pořadové číslo faktury a rok, ve kterém je faktura vystavována – př. 01/2009. Soukromé firmy, které mají zaveden účetní systém udávají na fakturu číslo, které bylo k dané zakázce systémem přiděleno – př. 20091001. Dodavatel, odběratel Pod pořadovým číslem faktury vypište údaje o dodavateli služeb a jejich odběrateli. V tomto případě neopomeňte vypsat následující: - název (jméno a příjmení, název firmy) - adresa, sídlo firmy - IČ, DIČ - zda-li je uvedená ze stran plátce DPH
3
Platební podmínky Do tohoto odstavce napište datum vystavení faktury, datum zdanitelného plnění (plátce DPH) a datum splatnosti faktury. Dalšími povinnými údaji jsou forma úhrady, zda-li hotově nebo převodem. V případě platby formou převodu uveďte číslo účtu dodavatele, variabilní nebo specifický symbol, pod kterým vy či účetní systém platbu evidujete, název a kód bankovního ústavu, u kterého účet vedete. Předmět fakturace Předmět fakturace můžete uvést obecně: př. Fakturujeme Vám poradenskou a konzultační činnost za měsíc říjen 2009. Můžete také předmět činnosti rozepsat o následující položky: - předmět zdanitelného plnění - cena za ks - počet ks - celkem, DPH - cena celkem s DPH.
4
Fakturovaná částka, podpisová doložka V případě, že jste fyzická osoba podnikatel a nejste plátce DPH, tak pouze napište celkovou částku, kterou za provedené služby fakturujete. Pokud jste plátcem DPH, tak rozepište fakturovanou částku následujícím způsobem: Mezisoučet Cena bez daně Sazba … % DPH Kč Celkem k úhradě Fakturu nezapomeňte podepsat a potvrdit razítkem. Povinnost stvrzení faktury razítkem nemají pouze fyzické osoby neboli OSVČ podnikající na ŽL. V závěru faktury můžete také vepsat údaje o osobě, která fakturu vyřizuje: jméno a příjmení, telefonický případně e-mailový kontakt.
Autor: chiquita
Hodnocení
kokos (neověřeno) | Út, 06/03/2014 - 15:00

Já používám program Fakturka - verze START, který je zdarma a nemusím se o nic starat
Zkuste stáhnout a vyzkoušet na www.fakturka.cz
k.

Pokud neuspějete ani po několika výzvách, vše si archivujte a doneste k právníkovi. Můžete částku vymáhat soudní cestou.

Bugatka (neověřeno) | Pá, 07/19/2013 - 15:27

Tento článek se mi hodil ale jak postupovat když mi někdo fakturu nezaplatil. Je možné dlužníka zveřejnit třeba na webu www.dluzis.cz ?

Jana Nepovím (neověřeno) | Pá, 04/12/2013 - 20:03

Dobrý den,
začínám podnikat a našla jsem si fakturu jako formulář. Je správně připravená vzorová faktura umístěná na stránkách www.faktura-formular.cz? Děkuji za odpověď.

Další zajímavé články

Jak sbírat svatojánské byliny | rady a tipy. Noc z 23. na 24. června (neboli předvečer dne svatého Jána) patří mezi nejvhodnější čas pro sběr léčivých…