Co je potřeba

barva
štětce nebo váleček
ředidlo na vymývání štětců
brusný materiál (např. smirek)
horká voda a saponát

1

Začněme odstraněním starého nátěru. Použijeme například špachtli nebo smirkový papír s drsným povrchem. Doporučuji použít roušku na ústa, abychom zabránili vdechování zdraví škodlivému prachu a rzi. Staré nátěry lze odstranit horkovzdušnou pistolí nebo pískováním. Chemicky pak odstraňovači starých nátěrů.

2

Nyní použijeme brusný papír, ocelový kartáč nebo odrezovač. Zbavíme se starého nátěru a kovový povrch řádně obrousíme.

3

Obroušený kovový povrch plotu, mříží nebo jiného rámu odmastíme. Postačí nám obyčejná horká voda se saponátem. Ihned osušíme.

4

Brzy začneme s natíráním kovu. Zabráníme tím korodováním kovu. Natíráme ideálně za použití plochých štětců. Na mříže použijeme váleček. Použijeme podkladovou barvu.

5

Při natírání železa postačí jedna vrstva. Více vrstev ale prospěje. Pro ploty je ideální použít barvu pro venkovní ochranné nátěry. Radiátory podléhají vysokým teplotním zmenám, proto dbáme výběru vhodné barvy.

Varování

Při natírání kovových ploch v bytě větráme. Používáme ochranné pomůcky a dbáme pokynů na barvách. Neželezné kovy obvykle nenatíráme.

Hodnocení

Vaše hodnocení: Žádné
4
Average: 4 (3 votes)