Přejít k hlavnímu obsahu

Jak na ruční výrobu krmítka pro ptáky

Na výrobu tohoto jednoduchého krmítka pro ptáky nebudete potřebovat žádné speciální nářadí ani vrtačku. Na výrobu krmítka postačí obyčejná pilka na dřevo a hřebíky. Budeme postupovat podle návodu na výrobu krmítka pro ptáky od Českého svazu ochránců přírody.

Co je potřeba

Nejprve si nařežeme 2 cm silné prkénko na jednotlivé díly podle návodu. Dno našeho krmítka pro ptáky má čtvercový tvar a rozměry 18 na 18 centimetrů. Čtyři boční stěny, které v dalším kroku přitlučeme ke dnu, mají 18 cm délku a budou vysoké 4 cm.

1
Výrobu krmítka pro ptáky začneme základy. Prvním komponentem, který si vyrobíme, bude dno a boční stěny. Ke dnu přitlučeme všechny čtyři stěny podél každé hrany. Zvolili jsme 2cm tloušťku prkénka, abychom mohli díly přitlouct snadno hřebíky. Tenčí by nám mohlo činit potíže.
2
Dalším komponentem bude hranolek a závěsný háček. Pokud má závěsný háček špičku a spirálu, stačí tlakem ruky zatlačit na dřevo a otáčet háčkem pohyby doprava. Háček se nám pěkně navrtá do hranolku, na háček pak můžeme později věšet potravu pro ptáky.
3
K hranolku s háčkem nyní přitlučeme stěny stříšky. Střecha krmítka pro ptáky bude mít délku 26 cm, ptačí krmení tak lépe uchováme před vnějšími vlivy, jako je například vítr nebo mokrý sníh, ocení to jistě i ptáčci, kteří budou více v suchu.
4
Uprostřed stříšky navrtáme očko pro pověšení krmítka pro ptáky v přírodě. Můžeme použít i dvě očka pro lepší stabilitu, záleží na vás. Vyrobené krmítko budeme umisťovat do volného prostranství a klidném a přehledném místě, minimálně 1,5 m nad zemí a alespoň 2 m od nejbližšího stromu. Na strom budeme krmítko zavěšovat pomocí drátu.
5
Blížíme se konečně k vyvrcholení naší práce. Ke dnu zevnitř natlučeme boční stěny ptačího krmítka. Dbáme na to, aby nám nikde netrčely konce hřebíků ze dřeva, ptáci by se mohli o hřebíky poranit.
6
A nakonec k bočním stěnám připevníme stříšku. Ručně vyráběné jednoduché krmítko pro ptáky máme hotové. Teď už jen promyslet vhodné umístění a správný výběr potravy pro ptáky.
Autor: chorche | Zobrazit autorská práva

Foto: Fibster, sxc.hu

Hodnocení
evilenko (neověřeno) | Pá, 12/19/2014 - 00:38

In reply to by Jarmila Lexová (neověřeno)

evilenko (neověřeno) | Pá, 12/19/2014 - 00:38

Jarmila Lexová (neověřeno) | Čt, 11/22/2012 - 14:07

krmítko

Další zajímavé články

Obrázek není k dispozici
Krmení ptáčků v zimě je jednou z častých radostí dětí i dospělých. Některá potrava ale ptákům spíše ubližuje než prospívá. A nesmíme zapomínat ani na…
Jak na zdravější pečenáče | recept. Jistě znáte pečenáče, oblíbené kousky ryb osmažené v trojobalu a naložené na sladkokyselo. Ty kupované bohuže…