Co je potřeba

doklad totožnosti
potvrzení příjmu
doklady o nákupu nemovitosti

1

Navštivte stavební spořitelnu. Stavební spořitelna bude vyžadovat informace, na co si chcete peníze půjčit, jak vysokou máte finanční rezervu, jaký je váš čistý měsíční příjem, čím můžete ručit a za jak dlouho můžete úvěr splatit. Proto si připravte dokumenty, které budou vše potvrzovat. Budete si moct vybrat z několika variant splácení úvěru.

2

Uzavřete smlouvu o stavebním spoření. Budete potřebovat občanský průkaz, smlouvu spořitelna připraví na počkání do deseti minut.

3

Zažádejte o překlenovací úvěr. Budete-li provádět rekonstrukci, stačí sepsat, o jakou rekonstrukci a které nemovitosti půjde. Pokud budete kupovat nemovitost, doložíte kupní smlouvu či smlouvu o smlouvě budoucí a další údaje. Obvykle výpis z katastru, znalecký posudek nemovitosti. Spořitelna bude vyžadovat potvrzení příjmu. U zaměstnance doklad z účtárny a kopii pracovní smlouvy, u OSVČ ověřenou kopii daňového přiznání.

4

Překlenovací úvěr není zadarmo. Budete muset uhradit poplatek - stejně jako popplatek z uzavření stavebního spoření. Poplatek se pohybuje nanejvýš do výše 10 tisíc korun, obvykle 1% z úvěru.

5

Schválení úvěru trvá okolo jednoho týdne. Poté jsou prakticky dvě možnosti, jak peníze obdržíte. Buď spořitelna zaplatí faktury firmě, která provádí rekonstrukci, pošle peníze na účet prodávajícího nemovitost, nebo obdržíte zálohu, za kterou nakoupíte materiál.

Hodnocení

Vaše hodnocení: Žádné
0
Zatím nehodnoceno