Co je potřeba

občanský průkaz nebo cestovní pas
hlasovací lístek vybraného kandidáta

1

Jak volit v senátních volbách

Senátní volby jsou prezidentem Milošem Zemanem vyhlášené pouze ve 27 volebních obvodech. Právo volit nového senátora mohou voliči tedy jen v těchto obcích a městech: Cheb, Louny, Plzeň-město, Strakonice, Pelhřimov, Příbram, Praha 5, Praha 9, Praha 1, Kladno, Děčín, Česká Lípa, Trutnov, Kolín, Hradec Králové, Rychnov nad Kněžnou, Žďár nad Sázavou, Znojmo, Vyškov, Brno-město, Přerov, Olomouc, Frýdek-Místek, Ostrava-město, Karviná, Zlín a Uherské Hradiště.

2

Příchod do volební místnosti

Volič po příchodu do volební místnosti okrskové volební komisi prokáže svou totožnost a státní občanství ČR občanským průkazem nebo cestovním pasem. Stejně jako u kterýchkoli jiných voleb.

3

Úprava hlasovacího lístku

Poté, co oprávněný volič obdrží od člena volební komise úřední obálku žluté barvy, vstoupí do prostoru určeného k úpravě hlasovacích lístků. Do úřední obálky vloží POUZE jeden hlasovací lístek vybraného kandidáta. Pokud je volební lístek do senátních voleb přetržen, poškozen, na předepsaném tiskopise nebo není vložen do úřední obálky, je hlas NEPLATNÝ! Volič si může dát svůj hlas pouze jednomu jedinému kandidátovi. Pokud volič do obálky vloží více předepsaných tiskopisů, všechny hlasy jsou NEPLATNÉ! Hlasovací lístek se nijak neupravuje, neoznačuje ani kroužkem, ani křížkem.

4

Úprava hlasovacího lístku pro senátní i komunální volby

Dávejte si pozor! Senátní volby 2014 se konají společně s komunálními volbami (volby do zastupitelstev obcí). Úřední obálka pro senátní volby je ale od úřední obálky pro volby komunální barevně odlišena. Pokud tedy hlasovací lístek vložíte do nesprávné úřední obálky, nebo jen do jedné obálky najednou, bude váš hlas také neplatný.

5

Vložení hlasovacího lístku do urny
Volič v senátních volbách hlasuje tak, že do volební urny (hlasovací schránky) před zraky členů okrskové komise vloží správnou (žlutou) úřední obálku s jedním nepoškozeným hlasovacím lístkem.

Varování

Hlasovací lístky pro 2. kolo senátních voleb
Volební lístky pro druhé kolo voleb do Senátu nejsou a nebudou občanům zasílány předem, naleznou je jen ve volebních místnostech.

Autorská práva ZDE

Hodnocení

Vaše hodnocení: Žádné
4.666665
Average: 4.7 (3 votes)