Přejít k hlavnímu obsahu

Jak najít krásu Rumunska

20. Prosinec 2013

Rumunsko je balkánská země, takže některé poměry tam jsou zcela jiné než u nás. To ale nic nemění na tom, že je to země krásná, od pobřeží až po nejvyšší hory. Přírodní krásy se tu snoubí s historickými památkami, ale i moderní architekturou. Za poslední roky udělalo Rumunsko velký krok vpřed, což dokazuje přijetí do Evropské unie.

1
Do Rumunska se létá letadlem, ale také jezdí autem, autobusem či vlakem. Je to země mnoha tváří, pobřeží a vnitrozemí s horami. Končí zde Karpatský oblouk, který zde tvoří horami uzavřené velké území Transylvánii či Sedmihradsko. V odvrácené části hor, směrem k Dunaji, je kraj Banát, v jehož jedné části žije česká menšina.
2
Cesta za sluncem a vodou vede na pobřeží, kde jako perla září Mamaia, která navazuje jako úzká kosa mezi mořem a jezerem, severně na město Konstanta. Jsou tu krásné pláže, ale jinak tu svět stále trochu připomíná dobu komunismu. To se odráží i v úrovni služeb, ale na druhou stranu je tu lacino. Sluníčko tu hřeje jako kdekoliv jinde.
3
Hlavním městem Rumunska je Bukurešť, kde najdeme spoustu muzeí s bohatými sbírkami. Z památek zaujme zejména parlament nebo Vítězný oblouk. Široké a pompézní budovy daly městu přízvisko Paříž východu, ale smazat stopy po komunistických časech se asi již nepodaří.
4
Hory jsou největší ozdobou Rumunska. Apuseni, Fagaras, Retezat, to je jen malý výběr. Cesty horami jsou značené, i když ne na úrovni našeho turistického značení. Někdy nás na hřebeny dopraví lanovka, jindy musíme po svých. Většina hor nás však zaujme krásou a hlavně tím, že nejsou přelidněné.
5
Pod pojmem Banát se rozumí část Rumunska s hlavním městem Timisoara (Temešvár). V oblasti, nad Želenými vraty na Dunaji, se nachází kraj s několika vesnicemi obývanými Čechy, kteří sem přišli v 19. století. Ves Svatá Helena je nejsnáze přístupná, ale v Gorniku, který je největší českou vsí, stojí i kostel. Ve všech českých obcích snadno najdeme ubytování v soukromí.
6
Další svébytnou oblastí je Transylvánie, ležící v ústřední oblasti Rumunska obklopená hřebeny hor. Oblast byla kolonizována německy mluvícím obyvatelstvem a zachovala si evropský ráz. Jednou ze zvláštností oblasti jsou opevněné kostely, z nich některé jsou i na seznamu kulturního dědictví UNESCO.
7
Rumunsko nabízí turistům veliké možnosti, ovšem infrastruktura této země není zvláště v některých oblastech srovnatelná s naší. Občas je nutno i slevit z komfortu, na který jsme zvyklí, ale pohostinnost zdejších lidí, zvláště na venkově, a zážitky nám vše vynahradí.
Zatím žádné komentáře. Buďte první!

Další zajímavé články

Obrázek není k dispozici
Obrázek není k dispozici
Obrázek není k dispozici
Obrázek není k dispozici
Obrázek není k dispozici