1

Antikvariáty
Nejsnazším, avšak nejdražším způsobem nákupu učebnic je navštívit běžná knihkupectví a nakoupit učebnice úplně nové. Otázkou je, zda se taková investice vyplatí, když učebnice bude, byť intenzivně, používána během jednoho roku a následně uložena do knihovny. Antikvariáty (obchody s použitými knihami) jsou nejběžnější alternativou. Existují totiž i takové, které se na prodej učebnic specializují, a jejich sortiment je vážně velký. Avšak i tady platí, že není obchod jako obchod, proto navštivte dva tři takové a porovnejte cenu.

2

Internetové inzeráty
Další možností je podívat se na Internet a vyhledat si nějaké inzeráty. Ty s učebnicemi jsou celkem časté. Nevýhodou někdy bývá, že bývají prodávány jako soubor např. 4 knih a koupě pouze jedné z nich se stává problematická a cenově už nebývá tak výhodná, jako kdyby se koupily všechny čtyři knihy. Je proto nutné se případně nezávazně ptát na cenu jednotlivých kusů.

3

Burzy učebnic
Zvykem bývá na školách pořádat burzy učebnic, kde studenti ze starších ročníků prodávají učebnice žákům z nižších ročníků. Nákladově to bývá nejlacinější způsob nakupování, protože většině studentů pochopitelně nejde o to, trhnout co nejvíce, ale dostat alespoň nějakou kompenzaci za nakoupené a už nepotřebné učebnice. Příjemné je, že na těchto burzách lze sehnat úplně vše, neboť učebnice se rok od roku nemění, a zvlášť nakupujete-li učebnice na burze pořádané školou, pro kterou jsou potřeba, lze ušetřit hodně času.

Varování

Půjčovna učebnic
Existují i půjčovny učebnic, například www.pujcsi.cz. Zdánlivě příznivý způsob nabytí učebnic je však vyvážen poměrně velkými náklady za ně. Pro dobu delší než 30 dnů se cena pohybuje kolem 1,– Kč/den. Počítáme-li ale s téměř roční výpůjční dobou, náklady pravděpodobně přesáhnou i jen pouhý nákup nové učebnice.

Klíčová slova

Hodnocení

Vaše hodnocení: Žádné
4.666665
Average: 4.7 (3 votes)