Co je potřeba

dva, kteří se chtějí vzít
papír tužky a další propriety

1

Fáze 9 – 7 měsíců před svatbou
Pokud se rozhodnete vzít se je důležité se s partnerem domluvit, kdy byste se chtěli vzít, kde, koho byste asi chtěli mít na svatbě a kolik byste chtěli do svatby investovat. Kromě místa svatby se domluvte i na místě hostiny. Pokud se chcete brát v nějaký atypický den – např. 22. 2. 2022 anebo chcete mít svatbu na nějakém zvláštním místě, bylo by dobré, kdybyste se o dostupnosti termínu ujistili již nyní. Některé místa jsou tak oblíbená, že se potřebují předběžně rezervovat již rok předem.

2

Doba 5 – 4 měsíce před svatbou
Nejvyšší čas na rezervaci místa hostiny i zajištění svatebního obřadu. Pokud chcete mít svatbu v kostele je zapotřebí mít tak půl roku předem ohlášky. Jestli partner není křtěný, je také zapotřebí, aby absolvoval výuku náboženství. V úředním případě musíte počítat s tím, že k zajišťování obřadu budete potřebovat občanské průkazy, rodné listy a případní i finanční hotovost, cena se liší podle dané lokality.
Toto období je také ideální, abyste začali s výběrem šatů. Ujasněte si styl, zamyslete se nad oblečením družby, porozhlédněte se po svatebních salonech. Pokud budete chtít nějakou kapelu, je již nejvyšší čas porozhlédnout se a případně i nějakou zajistit. Ty nejlepší totiž mohou mít i půl roku dopředu plný diář.
Váš seznam hostů by měl být již úplný a měli byste se zamyslet, kde je ubytujete. Pokud budete objednávat hotel, či penzion bylo by dobré, aby byl dobře dostupný. Vytvořte předběžnou rezervaci.

3

3 měsíce před sňatkem
Oficiálně oslovte svědky. Již byste měla stoprocentně vědět, v čem půjdete na svatbu a to včetně spodního prádla. Šaty si rezervujte a prádlo si objednejte a kupte. V tomto období je nejvyšší čas na výběr snubních prstenů. Pokud chcete, aby byly vyrobené na míru je důležité, abyste s tím začali ještě dříve. V tomto období je i vhodný čas na objednání svatebních oznámení a pozvánek. Ubytování hostů objednejte na jisto. Zajistěte si i toho, kdo vám svatbě zajistí rozvoz hostů.

4

2 měsíce před svatbou
Dva měsíce před svatbou je ideální doba na domluvení si dekorací, výzdoby a sestavení jídelního lístku. Ten lístek byste měli vytvořit podle toho, co byste chtěli, ale měl byste se o jeho naplnění dohodnout i tam, kde se bude hostina konat. V této době byste měli zajistit i upečení svatebního dortu, koláčů a cukroví. Pokud nemáte v rodině nějakého profesionálního kameramana anebo fotografa, je nejvyšší čas si jej zajistit. Nezapomeňte ani na kartičky, jmenovky, organizaci svatebního programu a také na to, co si přejete dostat jako svatební dar.

5

1 měsíc před svatbou
Měsíc před svatbou se rozesílají pozvánky, domlouvá se zkouška make – upu i účesu. Vytváří se zasedací pořádek a zajišťuje se volno v zaměstnání.

6

3 týdny před svatbou
V tomto období je zapotřebí, abyste vše zkontrolovali, jestli vše klape tak, jak má. Zajděte si na místo, kde se bude konat hostit. Zkontrolujte, zda je rezervace pro ubytování tak, jak má. Dolaďte poslední detaily s výzdobou, Domluvte si svatební kytici. Nakupte dostatečný počet stužek. Nezapomeňte na výzdobu auta nevěsty. Proveďte zkoušku obřadu, oblečení i prstýnků. Je poslední vhodný čas na provedení posledních úprav.

7

1 týden před svatbou
Týden před svatbou je v heslu rozluček. Tu by ale měl správně organizovat svědek. V tomto týdnu se věnujte zkrášlovacím procesům jako – manikúra, pedikúra, masáže, úprava obočí, kosmetické procedury a tak dále.
Pokud jste měli někde něco objednáno, je poslední možnost, kdy to před svatbou můžete vyzvednout. Projděte si časový harmonogram svatby a ujistěte se, že vše je tak, jak má. Nikde nesmí být dlouhá prodleva, vše by mělo být souvislé a navazující. V tomto týdnu dochází k poslednímu ujištění, kdo všechno přijde na svatbu.

8

Den D
V den dé již probíhá již reálná příprava, oblékání, líčení, česání. Svědci se starají o snubní prstýnky. V tento den by se měla vyzvednout i svatební kytice a na klopy svatebčanů by měly být připevněny květy, stužky, či myrty. Nezapomeňte také na občanky, bez nich vás totiž neoddají.

Tipy

Na svatbu je možné objednat si i profesionální firmu, s níž můžete ušetřit spoustu nervů a starostí. Ohlídá vám i váš rozpočet. Bohužel i ta však něco stojí a ne každý si ji proto může dovolit.

Autorská práva ZDE

Hodnocení

Vaše hodnocení: Žádné
3.666665
Average: 3.7 (6 votes)