Co je potřeba

nočník
trpělivost

1

Dítě začněte učit chodit na nočník mezi 18. týdnem, co se naučí sedět, a třemi lety. Jak poznat ten správný čas? Všímejte si, kdy si dítě začne uvědomovat, že má mokré pleny. Zároveň si uvědomuje svou potřebu. Dalším signálem může být i to, že se začíná zajímat o činnosti spojené s toaletou.

2

Dítě s nočníkem postupně seznamujte. Můžete se zmínit v pravý čas v pohádkách. Není špatné mít nočník doma, aby se dítě s ním mohlo dostatečně skamarádit – nechte jej na něj posadit, pohrát si s ním.

3

Později začněte dítě na nočník posazovat. Třeba jednou denně před koupáním na pět minut. Lékaři nedoporučují však dítě do ničeho nutit, obzvlášť velké chyby se budete dopouštět, pokud budete z toho frustrovaní a budete se na dítě za to zlobit. Naučit dítě chodit na nočník je třeba po dobrém a v pozitivní náladě. Nejlepší je posadit dítě na nočník v době, kdy vidíte, že by mohlo být úspěšné.

4

Pokud se podaří, dítě pochvalte. V opačném případě mu sdělte, že se to určitě podaří příště. Nijak však neúspěch dítěti nezdůrazňujte.

5

Snažte se své ratolesti chození na nočník ulehčit, aby nezažívalo příliš velký stres z případného neúspěchu. Kupte dítěti oblečení, které může snadno svléknout.

6

Snažte se pro malou a velkou potřebu užívat stále stejná pojmenování, aby si jej dítě zapamatovalo a dokázalo je rozeznat.

Varování

Jednou mít plenu a jindy ji nemít je pro dítě matoucí.

Nemluvte s jinými lidmi v přítomnosti dítěte o tom, že se počůralo nebo pokakalo. Dítě se za to velice stydí a bude se cítit poníženě.

Hodnocení

Vaše hodnocení: Žádné
3
Average: 3 (5 votes)