1

Pokud budete chtít Citadelu navštívit, máte několik možností. Zeptejte se delegáta Vaší cestovní kanceláře či prodejců v místních cestovních kancelářích, zda nabízí také výlet na tzv. Dvoudenní Káhiru, který ve většině případů zahrnuje také návštěvu této památky. Cena tohoto dvoudenního výletu se pohybuje mezi 120 a 160 USD. Budete-li chtít ušetřit, jeďte do Káhiry na vlastní pěst. Jak z Hurghady, tak i ze Sharm El Sheikhu, odjíždí do Káhiry několikrát denně dálkové autobusy. Jedná se o dopravní společnosti El Gouna Transport (z Hurghady) a SuperJet (z Hurghady i ze Sharmu). Existují i další společnosti, které však neposkytují obvyklý evropský standard cestování, jako je tomu u těchto dvou dopravců. Cena jednosměrné jízdenky je maxim. 90 egyptských liber (tj. asi 330 Kč, jedna egyptská libra je zhruba 3,60 Kč). Obě společnosti zastavují v Káhiře na velkém autobusovém nádraží u Midan Tahrir, který je nedaleko Egyptského muzea. Odtud můžete jet místním autobusem (za 1 egyptskou libru) či taxíkem (maximálně 20 liber) až k Citadele.

2

Citadela, která leží na vrcholku hory Mokattam, ze kterého je pěkný pohled na celou Káhiru, byla založena již ve 12. století Saladinem, který podle pověsti nechal kolem celého území Káhiry napnout lano, na které připevnil plátky čerstvého masa. Na všech místech se maso zkazilo, pouze na Makattamu zůstalo čerstvé po několik dní. Ať už byla skutečnost jakákoliv, stala se Citadela hlavním obranným bodem středověké Káhiry a později také královským sídlem. Její věhlas dotvořil v 19. století Mohamed Ali, který zde nechal vybudovat známou Alabastrovou mešitu.

3

Citadela je otevřena od 9.hod. do 17. hod. Určitá omezení platí v pátek, kdy jsou některé mešity uzavřeny kvůli modlitbám a také v době postního měsíce ramadánu, kdy se areál uzavírá již před 16.hod. Alabastrová mešita v Citadele je jedinou mešitou v Káhiře, do které je umožněn přístup lidem jiného náboženského vyznání. To samozřejmě za dodržení pravidel v oblékání: dámy i pánové musí mít zakrytá ramena a kolena (vyžadovány jsou dlouhé kalhoty či sukně a volnější trika neodhalující dekolt). V případě, že toto nesplňujete zapůjčí Vám na místě vhodnější oděv. Před vstupem do mešity je také nutno zout si obuv.

4

Budete-li mít dostatek času, prohlédněte si i další památky Citadely, jako jsou např. Vojenské a zahradní muzeum či Muzeum kočárů. V žádném případě si nezapomeňte pořídit pěkné fotografie islámské Káhiry.

Autorská práva ZDE

Hodnocení

Vaše hodnocení: Žádné
5
Average: 5 (1 vote)