Co je potřeba

- pevná vůle

1

Příčiny
Abyste mohli začít vašeho pejska odnaučovat tomuto zlozvyku, tak nejdříve musíte zjistit příčinu jeho štěkání. Může jich být hned několik. Tou nejčastější je asi samota či nuda. To pes obvykle štěká když je doma sám a štěkot může přecházet až do vytí. Sousedy tím jistě nepotěšíte, ale nepříjemné je i noční štěkání či přehnaná reakce pejska na jakékoli zvuky.

2

Pejsku neštěkej
Jestliže váš pes štěká, když vy odcházíte do práce, tak jej musíte naučit, aby dobře snášel samotu. Nejjednodušší je naučit ještě malé štěně co a jak má probíhat, pak byste nemuseli řešit tyto problémy. Toto je ale ideál. U vás to zřejmě funguje právě naopak.

3

Cvičení
Odcházejte na kratší dobu pouze za dveře či k sousedům a po pár minutách se vraťte a pejska pochvalte za klid a nezapomeňte jej odměnit. Postupně tuto časovou prodlevu zvyšujte. Uvidíte, že pes se časem uklidní a vám se zlepší vztahy se sousedy.
Můžete psovi také pořídit nějakou kost na hlodání, aby se nenudil. Použijte i hračky, dnes jsou populární zejména inteligentní hračky, které většinou ukrývají pamlsky a pejsek se k nim dostane pomocí několika triků.
Další možností, jak zabavit znuděného psa je pořídit mu kamaráda. S jeho výchovou však buďte důslední, abyste poté neměli rošťáky dva. Pokud totiž budou zlobit, tak spoušť bude dvojnásobná.

4

Za každý, byť malý, pokrok pejska chvalte, aby měl motivaci. Zlozvyk se dá odnaučit, ale musíte být důslední.

Tipy

Zlozvykům se snažte předejít tak, že budete vychovávat psa hlavně ve štěněcím věku.

Autorská práva ZDE

Hodnocení

Vaše hodnocení: Žádné
3.142855
Average: 3.1 (7 votes)