Přejít k hlavnímu obsahu

Jak pečovat o bazén

Křišťálově čistá voda zahradního bazénu přímo láká k příjemnému osvěžení. Takovou vodu je ale třeba udržovat a bez prevence se to neobejde. Drobnou údržbu se nevyplatí zanedbávat, protože nucené vypouštění a čištění bazénu vyjde leckdy dráž, než zakoupení preventivních čisticích přípravků na celé léto.

Co je potřeba

bazén

1

Prevence je důležitá

Stébla trávy, hlína, listí, to všechno můžete najít ve vodě, pokud si před vstupem do vody alespoň neopláchnete nohy. Děti rády tuto povinnost vynechávají, ale nesmíte jim to povolit. Jinak vás čekání překvapení ve formě množících se řas a nepěkných zákalů. Jednoduchým řešením je malý lavorek s vodou položený před bazénovými schůdky nebo zahradní sprcha.

Zvláště ke konci léta je velmi nepříjemné i listí opadávající ze stromů, které se usazuje na hladině. Tomuto problému úplně předejít nelze, ale rozhodně se vyplatí zakrývat bazén na noc speciální ochrannou sítí nebo fólií.

2

Každodenní čištění bazénu je základ

Bazény se rozhodně vyplatí čistit každý den. Hrubé nečistoty odstraňte za pomoci síťky, s těmi menšími si poradí výkonná filtrace. Nejlepší volbou pro čistotu bazénu je písková filtrace. Obvykle dvoustupňové filtrování nečistot přes křemičitý písek si dokáže poradit s téměř všemi typy znečištění. Dobrá písková filtrace vám vydrží bez problémů několik let.

3

Bez chemie se neobejdete

V běžném zahradním bazénu je trocha té chemie doopravdy potřeba. Mnoho lidí se negativně staví proti chlórovým přípravkům, ale nevědí, že k dostání jsou jen o malinko dražší nechlorované čisticí prostředky, které nedráždí pokožku. Bez chemie dochází velmi brzy k tvorbě řas, které vodu zakalí a často nepomůže nic jiného, než kompletní výměna vody a ruční vyčištění bazénu.

Důležité je také pH vody, které je dobré měřit alespoň jednou týdně. Optimální hodnoty se pohybují mezi 6,8 a 7,2 pH, jinak je potřeba přistoupit k umělé úpravě vody. Vyšší pH napomáhá tvorbě minerálních zákalů, nižší naopak způsobuje rychlejší korozi všech kovových povrchů.

Nakupujte bazény a příslušenství k bazénům jen u osvědčeného prodejce. Doporučuji e-shop Master Sport na webu www.nejlevnejsisport.cz, který zákazníkům nabízí zákaznickou linku, na které vám operátorky pomůžou s nákupem.

Autor: notburga
|
Hodnocení

Diskuze k článku

Další zajímavé články

Jak zazimovat bazén | rady
Jak zazimovat bazén | rady. Důkladná příprava bazénu na zimní období je důležitá. Zanedbaná nebo odfláknutá práce může snadno vést ke zkažení vody, kt…
Jak vybrat bazén | rady
Jak vybrat bazén | rady. Bazén naplněný osvěžující vodou je snem snad každého zahrádkáře. Pokud se i vy rozhodnete pro koupi bazénu, měli byste předtí…