Přejít k hlavnímu obsahu

Jak pečovat o jizvy

30. Listopad 2015

Většina lidí vlastní nějakou jizvu, ať již po operaci nebo po pořezání, či jiném úrazu. Důležité je nezanedbávat především péči o jizvy. O jizvy se může pečovat mnoha způsoby. Nejvíce pozornosti je třeba věnovat čerstvým jizvám po operacích. Správná péče se může následně projevit takovým způsobem, že jizva nebude téměř ani patrná. Jestliže jizvy máte, tak je neberte na lehkou váhu a přečtěte si, jak o ně pečovat.

1
1. Mazání Především čerstvé jizvy je třeba neustále mazat, aby nebyly suché. Takové jizvy se pak lépe hojí, nepraskají, netvrdnou a nezvětšují se. Na mazání vždy používejte vepřové sádlo, jedná se o univerzální možnost, která po aplikaci zanechá jizvu dlouho mastnou. Čerstvé jizvy je třeba mazat 2x-3x denně. Pokud jsou jizvy staršího data, tak na ně jsou vhodné speciálně určené přípravky jako třeba Contractubex. 2. Masáž Masírování je velmi důležité a to také především u čerstvých jizev. Jizvy po operacích mají tendenci přirůstat ke svalovému podkladu pod sebou. Jestliže se jizva vůbec nemasíruje, tak pak nám brání v pohybu a mechanicky se nepohybuje s ostatní kůží. Masáže se u čerstvých jizev provádí až 5x denně. Při masírování je vhodné použít masti nebo tuky. Masáž provádějte krouživými pohyby, napínáním, roztahováním i protisměrným pohybem prstů dvou prstů, aby kůže byla do S. 3. Sluneční záření Mladé jizvy vůbec nevystavujte slunečnímu záření, jinak vám rychle ztmavnou. Při kontaktu se slunečním zářením je potřeba jizvy natřít krémem na opalování, který bude mít vysoký UV filtr. 4. Laserový zákrok Prostřednictvím laseru se provádí několik druhů operací jizev. Některé jizvu zbrousí a výrazně zmenší, jiné mají za efekt zesvětlení jizvy, aby na těle nebyla tak patrná. 5. Chirurgický zákrok Jedná se o nejdražší, ale zároveň o nejlepší možnost, jak se jizev zbavit. Zákroky se provádí především v případě velkých jizev v oblasti obličeje a citlivých míst. Obvykle dojde k úplnému odstranění jizvy.
Autor: chorche
Hodnocení

Diskuze k článku

Další zajímavé články

Jak a proč si koupit dodávku z bazaru?
Jak ukončit své povinné ručení?