Přejít k hlavnímu obsahu

Jak pečovat o sekačku

13. Březen 2014

Dnešní zahradní sekačky jsou benzínové a elektrické, podle způsobu sekání rozeznáváme sekačky rotační, strunové, vřetenové, bubnové a křovinořezy. Každý druh a typ sekačky vyžaduje jinou údržbu. Rozdíl bude v péči o elektrickou sekačku a o sekačku benzínovou. V průběhu sezóny se většinou bude jednat o běžný servis, ovšem po skončení sekání a před uložením sekačky, do garáže či kůlny, je třeba věnovat sekačce větší pozornost.

1

1.
Péče o elektrickou sekačku v průběhu sezóny spočívá především v kontrole nabroušení nože u rotační sekačky. U strunové sekačky nebo elektrického či akumulátorového křovinořezu je to ještě jednodušší. Postačí očištění, výměna struny a uložení na suché místo.

2.
U benzínových sekaček je péče o něco složitější. Jako u jiných rotačních sekaček se musíte starat o správný stav nože. Pokud si jej hodláte brousit sami, je nutné dbát o jeho optimální vyvážení. Hlavní pozornost je třeba věnovat motoru. V sezóně budeme dolévat benzín a dbejte na to, aby se do nádržky nedostaly zbytky trávy a jiné nečistoty. Pak je třeba hlídat hladinu oleje u čtyřtaktu. Dvoutaktové motory se mažou přiléváním oleje přímo do paliva.

3.
Před uložením benzínové sekačky na zimu je dobré svěřit sekačku servisu k posezónní kontrole. Pokud se rozhodnete k provedení údržby sami, je třeba dodržet určitý doporučený postup.
a) Benzínová nádrž by měla být buď po okraj plná paliva, nebo naopak úplně prázdná. Pokud ji chcete vyprázdnit, nechte běžet motor až do jeho zhasnutí. Těmito dvěma metodami zamezíte rezavění stěn motoru a jeho dřívějšímu opotřebení.
b) Vyměňte olejovou náplň za novou
c) Zapalovací svíčku očistěte, případně vyměňte a nechte ji zašroubovanou jen volně nebo mimo motor.
d) Zkontrolujte stav olejového a vzduchového filtru.

4.
Jako každá jiná zahradní technika, tak i sekačky by měly být uloženy v suchém prostředí, abyste zabránili případné korozi kovových částí. Na jaře se vám tito pomocníci na zahradě odvděčí kvalitním a bezporuchovým chodem.

Autor: chorche
Hodnocení

Diskuze k článku

Další zajímavé články

Jak vyleštit hliník
Jak vybrat vysavač popela?
S blížící se topnou sezonou, pokud váš domov vytápíte tuhými palivy nebo si jen přitápíte v krbu, u většiny lidí stoupá nechuť s nepříjemným vyklízení…